måndag 13 augusti 2012

Angående statusuppdateringar..

Jag har tänkt eller snarare reflekterat över en grej och det roliga är att jag är inte ensam i detta... När man läser på FB ibland blir jag lätt full i skratt...

Vissa, oftast män, skriver gärna hur duktiga de har varit, de har damsugit, torkat golvet, lagat mat, tagit hand om disken, tvätten osv.... Alltså seriöst... Vad förväntar dom att vi andra ska göra? Hurra och klappa dom på axeln och säga "duktiga duktiga duuu som klarar av vardagen och måste tala om för hela världen hur duktig du är som har tvättat dina skitiga underkläder och strumpor"...

Alltså uppdateringar om vad man har ätit till  middag tycker jag är lysande, det ger en själv tipps i den tråkiga vardagsmaten å sånt men om en annan skulle ta å lägga ut hur ofta jag bytte sängkläder eller gjorde rent på muggen ja då skulle jag ju inte få göra annat! Suck säger jag bara!!!!!

Jag vet att jag kanske skjuter mig själv i foten nu för mina uppdateringar kan omöjligt glädja alla heller men give me a f*cking break....

Inga kommentarer: