onsdag 1 augusti 2012

Just do don't think weekend...

Jag skulle verkligen behöva komma bort med en vän och ha en helg då man bara skiter i att tänka på vad man gör, varför man gör det, hur man gör det och vilka konsekvenser det skulle kunna komma att få för framtiden...

Är så galet trött på att gå omkring och fundera fram och tillbaka, den känslomässiga berg och dalbanan kan jag faktiskt leva utan och känner jag mig själv rätt så kommer jag till en gräns där jag sätter ner foten och börjar att stänga av. Har jag väl börjat att stänga av är det jätte svårt att komma så där nära inpå igen. Så funkar jag, kan ses som en otrolig brist som jag borde jobba på men vi är inte perfekta någon av oss.

Att gå omkring som "katten kring het gröt" orkar jag inte göra längre. Den tiden är liksom förbi.

Tänk er en helg där man lämnar hjärnan utanför och bara går på vad man känner för stunden, skulle det kunna fungera? Låta reaktionerna, känslorna och handlingarna styra helt utan att behöva tänka på konsekvenserna. Det kan bli skit bra av en sån helg likväl som att det kan bli kattskit oxå och frågan är ju om man är beredd att "offra" allt för en helg som så...

Eller så fortsätter man springa i varsitt ekorrhjul och bli allt mer förvirrad för varje dag som går, man fortsätter sina liv på var sitt håll där nya som gamla bekantskaper kommer in i respektives liv och kommer således till en punkt där man har kommit så långt ifrån varandra att det man kände från början är helt borta och man förstår inte vart, när och varför det försvann... Å då kommer man fram till frågan: Är det värt att inte ta tag i det eller finns risken att man förlorar mer än vad man får?????

Nå ja... Vad är väl en bal på slottet????

Inga kommentarer: