torsdag 16 augusti 2012

Fortsättning på förra inlägget angånde statutsuppdateringar...

Jo som jag skrev i förra inlägget kan man bli lite eh... "matt???" av vissa statusuppdateringar där det skrivs om hur himla duktiga någon har varit som klarar vardagen osv... Jävla larv är vad det är!

Om någon skulle stå å klappa en annan på axeln för varje gång som man gjorde vardagssysslor ja då fick dom ju inte göra något annat heller.

Som jag skrev innan är min uppfattning att det oftast är män som skriver sånna här inlägg men det som nästan är "roligare" är de KVINNOR som skriver kommentarerna till inläggen... De som höjer dessa karlar till skyarna och skriver: "åhh du är sååå duktig å pluttenuttedejdååååå". ALLTSÅ ALLVARLIGT!

Det blir så komiskt och skrattretande för man ser att det handlar om att behandla en vuxen människa som en 5-åring. En 5-ÅRING berömmer man för att 5-ÅRINGEN har bytt toarulle på muggen på eget initiativ inte en människa som är fullt vuxen!!!

Det som blir extremt roligt i detta är om man först läser statusuppdateringen högt med djup vuxen stämma och sedan läser kommentaren efter som om man pratade med ett litet barn! Sånt kan jag och mina vänner, manliga som kvinnliga, sitta och roa oss med på kvällarna och skratta hejdlöst! Du vet så där så att man sitter dubbelvikt i soffan eller håller på att ramla av stolen och så mynnar allt ut i att man har kramp i magmusklerna och i kinderna. Ska väl egentligen inte klaga på detta då det får en att skratta högt men visst är det lite patetiskt så säg?!


Inga kommentarer: