lördag 4 augusti 2012

Blommor och Bin vid frukosten...

Vi sitter nu mitt på dagen och äter frukost (?!) jag och barnen, en sån där härligt stor frukost med kalkon, avokado, lök och tomat-mackor... Fruktsallad osv... Jätte mysigt har vi.
Igår kväll hade vi middagsfrämmande med tillhörande bäbis och Sonen vill sååååå gärna ha ett mindre syskon, ja Dottern oxå för den delen... *Hmpf*

På tal om bäbisar kommer samtalsämnet "Blommor och Bin" upp nu till frukost och Sonen talar om för Dottern hur skönt det är när man gör bäbisar...
"Eh... Å hur kan du veta det då?" säger Dottern...
Sonen tittar lite generat över bordet på mig och säger: "Ja jag har i alla fall inte sett det med grabbarna på datorn på fritids. Det har jag i alla fall inte gjort!"....

HAHHAAAAAaa.... Denna lilla blåögda 8-åring... Min fantastiska lilla prins som kommer att dyrka den han väljer som sin livspartner.

2 kommentarer:

Nina sa...

Haahaa underbara ungar :)

Mamma-Mu sa...

Ja Nina visst är det så, de är helt underbara och som det verkar har båda mina barn begåvats med talets gåva (på gott och ont). Dessa två underverk gör verkligen livet värt att leva!

//Mimmi