söndag 7 december 2008

En helg på hotell borde vara en rättighet för småbarnsföräldrar!!

Funderar starkt på att starta en grupp... Föräldrars rätt till ledighet eller nått liknande...
Jag och Mannen packade in oss i bilden med släpvagnen lastad med möbler som svägerskan skulle få, mot Sundsvall ekade det i mitt huvud... *ler*
Resan gick jätte bra! Satt å diggade till gamla Whitesnake och Ozzy... Härligt!
Väl framme hos svägerskan lämnade vi vår släpvagn för att bege oss till hotellet i Sundsvall!
Ett jätte mysigt rum var det å på det lilla lilla bordet stod en flaska rött vin å en ishink med starköl i samt en bricka med chokladtryffél från min alldeles underbara vän Christine!
Alltså jag kan inte förklara hur det känns att ha en sån vän! Jag pratar mej varm om henne ofta!
Jag vet att jag är lyckligt lottad!!!! Hoppas att fler får uppleva en sådan vänskap.
Ja jag vet att det låter som en kärleksförklaring, som att jag skulle vara förälskad i henne å på sätt och vis är jag nog det! Men inte på deeet sättet fattar ni väl men känslorna är inte så himla olika!
Ja det var ju bara till att korka upp vinet å Mannen försökte öppna en öl på toaletten där det satt en öppnare på väggen... Hmm någon som har en förklaring till varför man har en ölöppnare på dass???

Sedan försvann vi ut i natten... In i sus å dus... Eller naej....
Vi gick runt på olika restauranger för att se vad som "bjöds" men då jag inte förstår vad det står på en meny tappar jag intresse... Vill jag äta i Italien åker jag till Italien... Claro?!
Hamnade till slut på ett ställe som hette Skeppsbron eller nått, det var så där men vi åt friterade potatisklyftor som var helt gudomliga!
Sedan gick vi tillbaka till hotellet å njöt av vinet å ölen (å varandra en liten stund kanske... *ler*)
Lördag morgon började med en timmes hotellfrukost!!!!
Härligt att bara få sitta ner i lugn å äta lååångsamt! För ju längre tid det tar att äta desto mer kan du äta skulle jag tro... *skrattar*
Sedan gick vi en vända på stan, hittade en mysig galleria som hette In, det var super fräscht där inne!
Köpte julklappar till tjejorna i Göteborg å det lustiga var att alla klapparna började på bokstaven P.... Märkligt!
Sedan kom vi till dagens "höjdpunkt" då vi var tillbaka hos svägerskan Carolin för att hämta vår släpvagn för vi skulle ju på IKEA å då är det bäst att släpvagnen är med samt den stooora plånboken förstås. Men i vår familj har vi inga problem med pengar så det så.... (Försöker i alla fall att intala mej detta... Går skit bra ända tills det är dags att betala räkningarna... *ler*)
Carolin bor mitt i en liten liten backe.... Men tillräckligt stor backe för att vi inte på några som helst sett skulle få upp vår släpvagn... Ve å fasa!!!!
Mannen, som har ett tålamod som en fiskmås, skrek å levde jävlar vilket i sej är ganska kul att se på.... Bara synen av hur han skriker åt bilen å visar "fulfingret" åt däcken är ganska skrattretande för att inte säga skitroligt att se på men jag har efter mina 10 år lärt mej att svälja skrattet vid rätt tillfälle.... *ler*
Mannen kommer då med den briljanta idéen.... "Duu!!!!! Upp på motorhuven!!!!"
" Ehhh ursäkta en vänlig själ men menar du moi???", säger jag....
"Ja jag måste ha mer tyngd frampå bilen"
Ok shyrrans... Ja jag vet att jag har en del extra vikt som är jätte bra nu när det är kallt men jag vill inte få det "slängt i ansiktet", tror att den blicken som Mannen fick gjorde susen för tonfallet var aningens mildare när han fortsatte, "ja för annars tar vi oss inte här ifrån".
Där och då såg jag mitt IKEA besök flyga bort så visst sagt å gjort upp med frugan på motorhuven.
Kan meddela att med mina nya snygga lååånga naglar var det inte det enklaste uppdraget som jag fick... "Äsch håll i dej här", säger Mannen å pekar på det otroligt minimala bit motorhuv mellan själva huven å vindrutetorkaren...
"Ja ha å vart ska jag sätta fötterna då?", hade mina precis nyinköpta mockaskor på mej....
"Typ här", får jag till svar... "Typ här" är emellan fronten på bilen å fästet till extraljusen... Minimalt även detta...
Men Mann eller mus tänker jag... Upp på motorhuven, dock med lite hjälp från Mannen (får putta mej i rumpan för att jag överhuvudtaget ska komma upp...) försöker få någon form av grepp för både händer som fötter, förbannar mina långa fina naglar å sen bär det av.....
Jävlar vilken resa.... Ser samtidigt hur en del grannar till min kära svägerska har börjat upptecka detta... Å jag fyrar av mitt otroligt leende leende... Den inre kommunikationen var "Le för faan leeee"...
Samtidigt hinner jag tänka... Vägen som vi ska upp på är det 70km/h på, kommer Mannen upp så kommer han kanske att tvärbromsa om det kommer en bil vilket gör att jag undrar... "En jag då???" Kommer jag att hamna under den mötande bilen eller kommer jag att flyga in i rutan på vår bil?
Behövde inte fundera på det så länge då vi inte kom så långt som Mannen hade hoppats!
Mitt i backen tog det stopp.
Frugan var tydligen inte så tung trots allt.... Ha...
Svägerskan fick ringa efter hjälp som har 4 hjuls drift, vi fick backa upp för backen å jag var allt annat än nöjd när vi äntligen var på väg till IKEA...

Nej nu får det nog räcka för idag...
Återkommer dock inte i morgon då jag ska på Julfest på jobbet...

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, där har jag också stått några gånger det kan jag lova dig. Ibland har jag fått gunga lite för att lägga till några extra kilon. som om det skulle hjälpa. Typ: nu tar det - nu tar det inte - nu tar det - nu tar det inte... Ja, man slutar ju aldrig att förundras.
Är du säker på att din kompis finns på riktigt. det kanske är Mållgan! Det låter verkligen som om ni har haft en kanonhelg.

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

För att ge Lisa ett svar ang Mållgan... Jo hon finns på riktigt! Om det inte har framgått så är det Widénskan som är min absolut bästa vän!
Hon skämmer bort mej till 1000 å jag hoppas jag gör det tillbaka.
Detta är lycka!!!!

/Mimmi

Brunkullan sa...

Haha...det var gott att få skratta lite nu på morgonen när jag läste här:D
Låter trevligt trots bilproblem:)
Susanne