torsdag 4 december 2008

Still alive...

Jo jag lever fortfarande men har haft vansinnigt ont om tid denna vecka...
Håller fortfarande på att försöka komma in i "vardagen" med jobb... Konstigt... Trots att jag inte tyckte att jag gjorde något åt hemmet på dagarna när jag var sjukskriven är det precis som att en massa saker inte blir gjorda nu när jag är på jobbet.... *rycker lite oförstående på axlarna*

Men jag har i alla fall tänkt på både bloggen å på ER mina kära bloggvänner!

Imorgon em åker jag och Mannen som jag förövrigt är sams med igen... till Sundsvall.
Imorgon em checkar vi ut som föräldrar, päron, morsa å farsa, mamma å pappa ja kalla det vad du vill, å så checkar vi in på Strand Hotell i Sundsvall imorgon kväll som herr och fru....
Härliga tider!!!!

Veckan som har gått har varit bra! Hektisk men bra!
Jag och kidsen har "julat"! Inte hjulat utan julat!
Allt det som jag hade tänkt göra i helgen har vi gjort mellan middagen å Bolibompa!
På tal om Bolibompa.... Hmmmm vad tycks om årets Julkalender???
Nu har jag bara lyckats hålla mej vaken till ett avsnitt men det föll inte mej på läppen om jag säger så.... Tomten blir ju för fasikens påkörd!!!!! Skymf!!!!!
Ingen å då menar jag ingen är dum med TOMTEN!!!!!
Nej tacka vet jag Julkalendrarna när en annan var liten....
Eller Jullovsmorgon....
Det var grejor det!

Jobbmässigt har jag haft det bra! Jätte bra faktiskt!
Jag har fått andra arbetsuppgifter som det inte finns någon "tid" på, som måste vara klara innan kl 15 då posten går....
Detta har dock haft sitt pris... *ler*
Jag får minsann stå för fikabrödet imorgon.... (tog iof på mej den uppgiften helt självmant...)
Så ikväll har jag bakat saffranskringlor med socker på.... Huuuur goda som helst!!!!!
Får slänga in nån bild någon annan dag för i skrivande stund är jag förpassad till dotterns dator....Å med tanke på att jag inte är något datageni så har jag inte en blekaste aning om hur jag får korten från kameran in i denna dator för med ren vilja går det inte.
Säkert är det på precis samma sätt som på min dator men att man ska välja den å den porten eller vad det heter....
Ja självklarheter för en del, inte för alla å absolut inte för mej....

Nej nu är det natti natti på g.. Mest troligt i sonens säng då han bara blåvägrar att sova själv...
Fick ett tips på jobbet om att bygga en koja till honom.... Å låta honom sova där.... Hmm.... Vi har ju hundburen.... Kanske ska prova med den.... Praktiskt då det går att låsa dörren....
Nääää inte va?!

Planerar att få mer tid över på kvällarna framöver så jag kan läsa era andras bloggar å så .... Känns jätte konstigt att inte hinna med detta.. Det är som att missa nått i ens egen familj....

Men njut nu av helgen alla glada vänner där ute för det ska jag göra.... *ler med hela ansiktet*

Mu för nu ;)

Ps. Glömde berätta att vi har fått sjukt mycket snö!!!!! Underbart! Å nu när jag var ute med hunden var det -12 grader.... Jag känner roligt komma... *ler* Ds.

4 kommentarer:

Brunkullan sa...

Ha det så underbart i sundsvall nu:)
Kram Susanne

Carolin Mann. sa...

Kanon att ni lever :) Ikväll kommer ni hit =) Jag är trött ska iväg och jobba nu, ni får ta att det ät lite halv stökigt här (om jag inte hinner plocka undan innan ni kommer)

Sjabbig men chic sa...

Var roligt att veckan har varit bra och att jobbet känns bra. He en riktigt mysig helg!

Kram Lisa

Anonym sa...

Skogsnuvan säger att det är skitsjukt, assjukt, dyngsjukt jävligt sjukt mycket snö som ska skottas och skottas. Jag dör och det här fortsätter!!!!!!