lördag 13 december 2008

Lucia i pyjamas???

Tänk att det redan är Lucia, va?
Å vi som har bestämt oss för att gå i pyjamasarna hela hela dagen... Hm... Kanske vi skulle ta emot Mannen när han kommer hem med lite sång, ljus i håret å matchande pyjamasar??? *skrattar*

Å så har sonen sovit i sin säng hela natten själv igen!!!!! Tjooo hoooo...
Igår kväll vaknade han till (som vanligt) å blev helt rabiat över att inte få komma in i till vår säng, men som vi stod på oss jag och Mannen.
Hur han än ulade å skrek så var vi stenhård.... Ungefär lika hård som knuten i magen....
Usch.... Jag är Mamma å jag vill ha mina underbara barn nära nära men jag inser att även jag måste sätta en gräns någonstans...
Han är ju trots allt 4.5 år å hur vettigt är det att han kommer in till oss varje natt å inte får sova 7-8 timmar i steck???
Det har han iof aldrig gjort men skam den som ger sej....
Detta resulterade i alla fall i att vi imorse talade om för honom vad vi har köpt på IKEA...

Alltså jag å Mannen lever verkligen farligt när det kommer till detta med sonen...
Vi har alltså köpt en ny säng till honom helt på eget bevåg... En säng som vi helt omöjligt kommer att få plats i.... *ler lite elakt*
En IKEA säng vid namn KURA samt tillhörande sänghimmel....
Shit om inte detta kommer att fungera...
Då blir vi (läs som jag...) som får tråckla ner mej under sänghimmel med stjärnor å ligga trångt jätte trångt en bit upp i luften då det är en lite mindre loftsäng med koja under....
Ja nog för att Mannen kan komma med bra idéer ibland men detta vet jag inte riktigt,....

Ja vi har nu lovat vår lilla prins att sängen ska vara monterad å klar till natten.... Hmm..... Jag undrar vem som får montera denna möbel.... Vad tror ni? *ler*

Nej nu har grundfärgen på mina dörrfoder torkat så nu är det dax att måla igen....

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Det låter jättemysigt att skrota runt i pyjamas en hel dag! Själv har jag varit och slagits på stan.
5 år! Herregud, jag brukar fråga min 15-åring om han inte kan sova på en madrass inne hos mamma.( med jättesnäll röst) Då skriker han: Gry, du får sova inne hos morsan i natt!;)

Kram Lisa