tisdag 16 december 2008

"Mamma det snöar änglar här"

Är hemma med en tussig son idag...
Märkte redan igår eftermiddag att något var på G.
Efter hämtningen på dagis satt han i soffan å tittade på film i över en timme utan att säga ett knyst. Detta är väldigt väldigt ovanligt.
Sedan vaknade han igår kväll å skulle absolut INTE sova i den där dumma dumma nya sängen.
"Den här skit sängen kan ni ta tillbaka", sa han... "Jag vill haaaaaaaaa min gamla säääääng"....
Vi, jag och Mannen, har kommit till det läget nu att nu är det hårt mot hårt (vi gör alltså som Fantomen... sätter hårt mot hårt. Gammalt djungelordspråk...) som gäller!
Han måste lära sej att sova själv för när syster ysters rum är klart då ska han verkligen sova själv i sitt rum!
Efter många om och men å gråt å gnissel somnade han om i sin säng runt 23 tiden...
05.20 kom en liten varm, trött kille in till mej å sa att han hade så ont i halsen sååååå...
Mannen gick tillbaka med honom till barnas rum å sonen la sej brevid syster....
Sedan somnade alla utom undertecknad om...
Det blir nästan lite komiskt när man ligger i sängen å verkligen hör hur skönt å gott alla andra i huset sover....
Eller vaddå komiskt.... Skulle mer än gärna köra en armbåge i sidan på Mannen.
Varför ska han få ligga där å tryna när jag inte kan somna om????
Varför????
Där och då kom beslutet! Vi blir hemma idag jag och sonen!
Å vilken tur att jag tog detta beslut för annars hade jag nog bara hunit på jobbet å vända för att hämta en febrig pojke på dagis!
Nu sitter han i soffan å är så där halvhängig.... Orkar inte vara grinig, orkar inte stojja omkring men är gosig till max! Det är då det är som bäst tycker jag!

För en liten stund sedan började det snöa här! Å det snöar så där vackert, långsamma stora flingor faller ner.
Jag sa till sonen "Titta ut så får du se vad det snöar vackert!"
Fick till svar: " Men mamma när det snöar så här är det inte snö som kommer ner... Det är änglar!"
Min alldeles underbara vackra pojke!!!!!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Barnens kommentarer är så härliga ibland! Gulle!
Hur är det med dina vackra naglar? =D minns nog att du fixade dom!
Hälsningar Sanna

Sjabbig men chic sa...

Vad gulligt! Men hur kommenterar han det som faller ner nu?!
Ibland är det riktigt mysigt att vara hemma med sjukt barn. När de inte är jättesjuka så klart utan tempot bara är så där ljuvligt nedskruvat och man får sitta i soffan och rå om dem, med lite mys och tända ljus.

kramar Lisa

Anonym sa...

Tackar tackar :D Jo det kan jah förstå alla barn underbara skulle kunna pussa sönder dem alla. Jo Bh storlekar i alla ära det är inte lätt det där :D

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Oj då är det änglar som kommer dalande och jag som svär och förbannar dom när jag skottar. Ligger jag risigt till nu tror du?