lördag 13 december 2008

Vemdalen

För Er som inte känner till Vemdalen så kan jag varmt rekomendera denna underbara by i Härliga Härjedalen!
Jag vill passa på att göra lite reklam för ett nyöppnat "ställe" uppe på en av topparna...
Kolla in detta va:
Bild lånad från Vemdaleninfo.se
Det är denna kvinna som har gjort detta möjligt!
Marita Kristoffersson heter hon, kommer från Stockholm (vad annars... *ler*), träffade kärleken Jocke för en herrans massa år sedan och flyttade till metropolen Vemdalen.
Lite roligt i detta är att hon kommer ifrån (nästan) samma ställe som jag i Sthlm så när hennes tvillingsyster hade 30-års fest kom folk som jag "kände" eller i alla fall kände igen... Lite lustigt att träffas i Vemdalen....
Marita har haft en dröm om att starta något eget på byn men nu har hon alltså gjort det över byn... *ler*
Det enda som jag funderar på är transporten till och från toppstugan "Toppen"....
Maniskt höjdrädd som jag är blir jag lite skeptisk över detta transportsätt....


Bild lånad från Vemdaleninfo.se
Det enda som jag funderar på är transporten till och från toppstugan "Toppen"...
Mansiskt höjdrädd som jag är blir jag lite skeptisk över detta transsportsätt...
Bit ihop eller bryt ihop brukar Mannen säga å sist jag satt i en sån där hängande "banan-korg" bröt jag ihop... Så det är väl bit ihop som gäller nu då kanske?


Bild lånad från Vemdaleninfo.se

Men jag säger som brukligt är U GO GIRL!!!!!!!

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det ser verkligen vackert ut!
Blunda eller ta en sobril!

Kram igen Lisa

Malin Winbladh sa...

Tack för tipset. Vi ska åka till Sveg på sportlovet men brukar åka upp til Vemdalen och åka skidor över dagen!
Hälsar
/Malin

Världsmetropolen Linköping sa...

Åh, man fattar ju ingenting. Varför bor man här för och inte där. Har precis kommit hem från en veckas semester i Hundfjället, första gången där, helt OK. Barnen var med i en skidtävling, Isabella vann sin egen vikt i glass. Tror du hon var lycklig! Här nere är det värsta vårvädret. Tråkigt!

Nu har jag bara EN dag kvar på jobbet. SKÖNT! Sen tyckte min storebror som verkar vara väldigt mogen att jag skulle gå in och bajsa på chefens kontor! Nja, jag hoppar nog det.

/Ingela