torsdag 11 december 2008

Tappat suget???

Fick frågan om jag har tappat suget.... Vem?? Jag???

Nej då ingen fara men veckan har varit minst sagt lite hektisk...
Måndagkväll var ägnad åt julfest/avtackning av chef/ årets julklapp.....
I dessa besparingstider var festen en kombination av just julfest/avtackning av länsråd samt årets julklapp. (å så där ja då har jag precis lyckats med att skriva samma mening två gånger....)

Festen var toppen! Var på ett ställe/hotell som heter Gamla Teatern å jag var mäkta imponerad över hur fräscht allt var under kvällen.
Vi var i alla fall upp emot 200 personer som kom å njöt av maten. Det är sällan jag njuter av julbord men i år var det alldeles utomordentligt bra!

Underhållning var det oxå... Några av vårt länsråds närmsta kollegor hade hittat på lite olika "spex" samt vår nya å gamla landshövding sjöng sången "Duuu är min maaaannn" men med lite annan text.
Sedan stod Patrik Zackrisson för resten!
Ja men den mannen är ju helt GALEN!!!!
Jag skrattade så jag hade ont i magen!
Jisses!
Ja för er som har missat denna "lokala" talang... Hmm... Om han kommer till en stad nära er så snälla köp biljetter, muta vakten gör vad som helst men gå iväg å se honom!

Ja jag tog bussen hem så jag var hemma strax innan 23.30, trött, kall då det måste ha varit -16 till -18 grader å vanliga tygbyxor värmer inte så värst mycket, men lycklig!

Tisdag var jag ute med hunden i -21 grader.... Det var liksom ingen tvekan om att det var min kväll med hunden... Väntade in i det sista på att Mannen skulle säga att han kunde ta promenaden med hunden om jag ville då jag var såååå trött men icke... Det var verkligen min tur att gå med hunden...
Sen var jag så himla trött så det var bara natt i natti...

Onsdag.... Pysselkväll på dagis....
Mysigt, ja, stressigt, ja.....
Hämta kidsen tidigare från skola/dagis, hem till en rabbiat hund som pockar på uppmärksamhet, fixa maten snabbt snabbt för att vara tillbaka "lugn som en filbunke" på dagis kl 17.30 för nu skulle det ju pysslas!!!!
Sonen satte sej vid ett bord och skulle måla ett julkort.... Han tog en jätte fin röd färg, målade rött jul rött över hela kortet för att sedan dutta på lite grönt glitter.
Blev jätte fint! Ser ut som en julgran på en röd matta... Ok att granen ligger ner men ändå...
Så det sa jag till honom... Gissa vad jag får för svar... Jo snälla gissa.... (för ni kommer ändå aldrig att komma på det....)
Jag säger: "Men vilken fin grön julgran du har gjort! (känner mej lite stolt oxå då han bara är 4.5 år...) Är det en röd matta som den står på?"
Svaret jag får av min son (som fortfarande är 4.5 år...) "Nej Mamma det här är ingen julgran! Detta är ett fängelse! Ett svart fängelse!"
"Ehhh", säger jag lite osäkert för att inte kalla det tveksamt.... "Svart fängelse säger du... men du har ju målat med röd färg..."
"Ja", säger sonen" det är ju svart på insidan", samtidigt tittar han på mej med en blick som totalt idiotförklarar allt som jag har sagt å allt som jag kommer att säga...

Ja ha... Nått att ta upp på terapin när det är dags att gå på en sådan...
Svart fängelse.... Hmmm

Om nu någon tycker att det finns fog för oro så tveka inte på att höra av er till mej....

Men så har i alla fall denna vecka sett ut... Aningens hektisk skulle jag vilja påstå...

Jo innan jag glömmer bort detta....
Inatt har sonen sovit i sin säng hela natten själv!!!!!
Tjooo hooooo!!!!!!
Eller är det verkligen Tjooo hooo jag känner???
Det kändes sjukt tomt att somna i min egen säng utan dom där små varma armarna å benen som kramar en till 1000, jag har ju vant mej vid att somna in brevid honom...
Sedan kände jag mej på gränsen till lurad när han kom in 06,40 imorse.... Jag brukar ju alltid ha ett par timmar till att sova när han kommer in....

Lurad var ordet... Men det var nog sjukt skönt att få sova en hel natt!!!!
Men ändå....

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt att höra att du inte tappat sugen. Du verkar ha haft en ganska rolit vecka fast den har varit hektisk. Sonen har ju helt rätt, fängelser borde vara svarta inuti. Att du trodde att det var en gran var väl däremot lite konstigt!;)Det är hemskt när de vill sova i sin egen säng, själv brukar jag skrämma G lite ibland så att hon vill ligga hos mamman. Mysigt!!

Kram Lisa

Anonym sa...

hej! glad att du är tillbaka, annars har jag ju inget kul att läsa om mina barnbarn o er. träffade gerd som jobbat på ert dagiskollektiv konstigt vad världen är liten puss o kram