måndag 1 december 2008

Helgen som skulle gå upp som en sol gick ner som en pannkaka....

Ok detta är min blogg å tanken är att jag ska skriva om positiva saker.... Vill ju att detta ska vara mitt lilla "rosa moln" men livet är sällan så rosaskimrande som man kan önska....

Helgen som gått har varit så där, om jag ska vara ärlig.
Känner mej vansinnigt stressad över att få ordning i hemma, dottern börjar bli sjukligt less på att dela rum med lille-bror å lille-bror börjar bli sjukligt less på att ha alla sina leksaker undanplockade i en skrubb....
Lördagen började allt annat än bra, jag och Mannen rök ihop så det sjöng om det.
Det är inte ofta som vi blir osams men när vi blir det då jäklar då tar vi i ordentligt!
Resultatet av detta var allt annat än bra!
Mannen for på jobbet med buller å brak å jag blev super duper lessen...
Detta höll i sej långt in på söndagen då vår vän Christine fick mäkla fred i lägret!
Ja jag vet i ärlighetens namn inte vad vi skulle ha gjort utan henne!
Om det är någon som är betydelsefull för hela vår familj är det hon!
Det som är bäst är att hon är mitt samt Mannens bollplank vilket gör att hon vet hur vi känner på varsitt håll.
Ytterligare en sak som är bra med henne är att hon är inte en sån där människa som bara håller med för att det är enklast så utan hon kan lätt köra över en när det behövs!!!
Mamma ringde i lördags å hörde på mitt tonläge att något hade hänt, jag var alldeles för ledsen för att överhuvudtaget kunna prata så hon ringde igen i söndags, även hon är otroligt tacksam för att vi har Christine!
Så efter att jag tagit en promenad med hunden ner till sjön i snön (ja vi har fått snö, ordentligt med snö) å viss medling via telefon av Christine blev vi "sams" igen....
Trist när det blir å tydligt att de är Mars-människor, männen alltså.
Så kort och gott har detta varit en ordentlig skithelg!
Trots att allt ordnade upp sej igår eftermiddag så känns det som så himla onödigt!
Kanske skulle köra på varianten med mer bråk å gräl än ett rent helvete någon gång om år?!
Eller kanske köra med varianten att tala mer med varandra???
Hmm... Tål att tänkas på!

Mu för nu....

6 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Jag har börjat (försöker åtminstone) att säga i från på en gång när jag blir irriterad så det inte blir så mycket på "lager" som ska ut på en gång! Men det kräver träning! jag gissar att det är samma sak som varianten prata mer med varnadra, men hur lätt är det med två heltidsarbeten och fyra barn som ska skötas...
Hoppas veckan blir bättre
/Malin

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Karlar i all ära men det finns inget så värdefullt som en god vän som ställer upp i alla väder och det verkar du ju ha. Ett råd från en som varit med länge. Sätt dig ner och fundera på vad du kan hoppa över inför julen. Städning tex behöver man inte ta så allvarligt. Vem ser dammråttor när huset lyser av pynt och sill kan man köpa och lägga i en fin burk och lura alla (garanterat)

Brunkullan sa...

Jamen sådär blir det ju! Och det är lika trist varje gång.

Här kör vi med smågnafs hela veckorna;) Och ett och annat praktgräl per år......Då kör vi hela registret om att flytta, sälja hus, dela bohag och allt däremellan, för att någon timma senare bli sams igen!

Tur att du har så bra kompisar att ventilera med! Och maken också!
Men ibland tror jag helt enkelt att det är nödvändigt att vädra sinsimellan också!

Kram till dig i alla fall, och hoppas denna vecka blir en superduper vecka:D

Susanne

A home far away sa...

Jobbigt när man blir så osams, me vilken tur att ni är sams igen:_

Ha en fin vecka...du o gubben!

Kram Gunilla i Singapore
och hoppas att nästa helg blir bättre

Sjabbig men chic sa...

Det är ju kanonbra att bråka förstår du väl, fast man blir förstås trött. Det är väldigt skumt med förhållanden där man aldrig har, hm vad ska vi kalla det, meningsskiljaktigher! Såna förhålanden kan inte vara sunda. Men jag förstår vad du menar. Här hemma så är det mest jag som har meningsskiljaktigheter för jag är hetare än en härdsmälta. M har jättelång startsträcka men när han tänder till då jäklar. Däremot så är det jobbigt med bråk om man sårar varandra eller drar upp gammal skit, det är tvärförbjudet. Men man kan ju säga på ett fint sätt att: Nu tycker jag nog allt att du är en liten idiot! Och om M skulle kalla mig för idiot då skulle han lika bra kunna packa i hop på en gång. Han ska tåla men jag är känslig jag!

Kramkramkram från Lisa

Vit Gladiolus sa...

Ja man kansk ska försöka att "prata mera med varandra" men visst behöver man rensa bort imellan!
Kram