måndag 18 oktober 2010

Akuten för Mimmi - veterinären för Doris... eller?

Ja men visst är väl livet för härligt att leva ändå??? *ironi å det grövsta*

Kan man åka in på akuten för en förkylning bara för att man inte har orken till att åka 2 mil till HC???
Kan jag skylla på "ur trafiksäkerhetssynpunkt" är det bättre för mig att åka in till stan, där sjukhuset ligger...

Har en förkylning som fullständigt knäcker mej och nu har den satt sig ordentligt på lungorna, varje andetag känns som en ansträngning, hostan gör att det känns som att nacken och huvudet ska explodera!

Men va faan, se det från den "ljusa sidan" (yeah right) jag kan ju verkligen sätta fingret på VART jag har ont, det syns verkligen på mej ATT jag har ont...

Som om inte detta vore nog, tänker ni kanske (ja hög form av självömkan är det nu, för som att ni skulle bry er egentligen, menar jag...) så måste jag boka tid hos en veterinär för mitt lilla hjärta Doris som har ont i munnen...
Jag har ju aldrig varit iväg med henne till veterinären då jag har haft möjlighet att rådfråga en kollega på jobbet (Länsveterinären, den ni) så jag vet ju egentligen inte hur denna lilla tös reagerar på detta...

Sedan måste jag åka å handla mat, då mina underbara barn kommer till mig ikväll och ska vara hos mig mig mig hela veckan lång!!!
Å innan dom kommer hit måste jag först på skolan, redovisa mitt PM som jag skrev klart igår... Vi fick välja en ledare, vilken som helst, med hjälp av vår kurslitteratur skulle vi tala om vilken ledartyp han/hon var...
Jag har hört talas om många stora namn på ledare denna vecka, själv valde jag: Peter Settman!
Tycker han verkar ball!

Å så har jag ytterligare två sista måsten på dagens lista, 1. röjja upp här hemma, går iof fort då det inte ser så jäkligt ut men när krafterna tryter då tar allt sååå lång tid...
2. Laga mat till barnen, det är nog där jag känner störst oro just nu, att lagom till kvällen så tar krafterna helt slut...

Ja men som ni ser... Livet på en pinne, typ... *suck*

Mu för nu :/

Inga kommentarer: