lördag 2 oktober 2010

Dagen idag har spenderats till 75% utomhus i sol som inte värmer å blåst...
Dottern spelade sista fotbollscupen för året, jag måste säga att jag gillar verkligen det här med att vara fotbollsmorsa... Eller ja... I alla fall idag när det var sista matchen ;)

På tal om dottern... Någon som har något bra tips på hur man hanterar dessa vredesutbrott som kommer nu till följd av min och Mannens separation...
Det tar musten ur både mej och dottern...
Det är så mycket frustration i både henne och mej över hela situationen. Vårt liv är helt och hållet upp och nervänt, vardag blandat med helg, vart och hos vem ska barna vara med och när?!
Det är fruktansvärt och se och känna hennes osäkerhet och smärta! Det gör mej så fruktansvärt ont!
Samtidigt som jag ska klara av att leva med min egen sorg, i detta, för sörja det gör jag!
Vilken vettigt fungerande människa skulle inte sörja att ett 12 årigt förhållande tog slut, oavsett på vems initiativ det var...

Ja ja... Det är lördagkväll, båda barnen somnade i soffan framför Dansfeber, å trots att klockan inte har slagit 22 än så är det snart natti natti även för mej...

Något som jag brottas med på kvällarna är just det här med att gå å lägga sej...
Det var 12 år sedan jag sov själv sist... Skit jobbigt vissa kvällar att behöva acceptera detta å så andra kvällar går det som på en dans...
Mycket beror nog på det otroligt varma, vänliga och mjuka hus som jag nu bor i!
I jämförelse med mitt förra hus är detta ett hus som ger lugn i själen!

Mu för nu

1 kommentar:

Nina sa...

Förstår verkligen att erat liv är upp och ner just nu, och jag lider med er.
Eran separation är så "färsk" ännu så det är förståligt att ni inte fått något flyt i vardagen, men jag lovar att det kommer inom sinom tid..tiden läker sår, det bara är så.
Jag har egentligen inget handfast tips hur ni ska få ordning och reda, du och din f.d måste sätta er ner och diskutera hur ni ska ha det med barnen, var dom ska vara och när (hur vill barnen själv ha det?) Jag är säker på att allt kommer att ordna till sig trots all smärta. Kram