fredag 22 oktober 2010

Dagens citat...

Sonen har ju som sagt varit hemma idag, när vi är hemma en hel dag tillsammans är det verkligen "snillen spekulerar"...
Taget ur luften när vi låg i soffan och kollade på film säger han:
"Mamma om jag får en pojke när jag blir stor då ska han heta hjärna. Å mamma... då blir du hjärnans farmor..." Sonen 6 år...

Senare på kvällen satt vi alla i soffan och kollade på Idol, i en reklampaus gjorde dom reklam för ClearBlue graviditetstest...
Då kläcker Dottern 9 år ur sig: " en sån där kanske J skulle behöva"...
J är förövrigt vår granne som är jätte höggravid och kommer "kalva" inom 2-4 veckor (hoppas vi, allra mest hon..), jag svara Dottern: "tror inte hon behöver göra ngt test"...
Då gör Dottern en rörelse över magen för att visa att den är stor...

Ahh... lycklig och stolt blir jag över mina smarta barn...

Mu för nu :D

1 kommentar:

Nanna sa...

hahahahaha! dina barn är för roliga!