lördag 26 februari 2011

Bra dag :)

Har agerat flytthjälp idag, haft en härligt bra dag idag!

Vaknade av takdropp och fågelkvitter imorse vilket var bra för humöret, är sjukt less på allt som har med snö och vinter att göra nu...
Men så är det ju varje år för mig, okej jag tycker att vårvintern här uppe är helt underbar men om jag fick välja skulle jag lätt, utan tvekan hellre ha barmark... Lätt!

Kommer mest troligt att sjukt ont i kroppen imorgon då det har blivit många upp och ner i trappor bärandes på en massa saker men om man gör det med människor som man tycker om och som man kan skratta med så är det värt varenda steg man tar!

Pratade med Dottern i telefon nu på kvällen och fick frågan om jag saknade henne och Sonen nu när dom är hos sin pappa....
Men guuuuud som jag saknar mina barn! Det gör verkligen fysiskt ont i en att inte ha dom nära!
Jobbigast var det nog igår kväll när jag satt i soffan och kollade på film... Shit då var det as-tufft, som tur är har jag ju Dum-Doris och hon är ju en sån där känslo-magnet som känner på sig när hon ska luta sig lite extra emot en där hon ligger i soffan...

Tror samtidigt att det är väldigt bra att både jag och barnen får känna en saknad av varandra då vi har varit uppi varandra i stort sett hela tiden sedan 3 år tillbaka, känns nästan lite lyxigt att inte "veta" vad man ska pyssla med, som att sitta framför datorn och lyssna på musik hela kvällen i skenet av ljus...
Eller som igår kväll då jag för första gången på flera år kunde somna på soffan och när jag vaknade kunde ligga kvar om jag så ville... Inte ett måste över huvudtaget...
Najs :)

Har blivit erbjuden att åka iväg till Sthlm i ett par dagar nu med en som ligger mig lite varmt om hjärtat men, hm... Njae.... Skulle kanske inte bli så bra, tror jag...
Han och jag på ett hotell... Nej inte bra, inte om vi ser tillbaka till vad vi har för "historia" ihop sedan tidigare, långt innan jag träffade pappan till mina barn...
Kommer nu helt osökt (yeah right) in på det här med att "bara vara kompis" med det andra könet...
För mig är det liksom inget konstigt med att umgås, skratta, ha det trevligt ihop utan att det ska behöva leda till ngt annat, har ju för guds skull bott i hop med två killkompisar, vet ju att det fungerar hur bra som helst!
Blir bara så jävla less på stämpeln att det hela tiden ska hända ngt eller leda till ngt helt annat...
Är fortfarande inte sexuellt intresserad av någon man men saknar (som faan) någon att kramas i soffan med men det betyder ju inte att man ska "ge sig hän" åt allt annat.

Men en sak som jag har funderat över en tid rörande detta med att gå vidare efter ett uppbrott...
Har nu två män i min närhet som har sagt samma sak och jag håller absolut inte med, inte till någon del alls...
De båda, oberoende av varandra, har blivit lämnade (mer eller mindre i alla fall) av sina respektive och säger att de ska, av respekt, inte träffa någon ny kvinna på minst ett år efter separationen.
Det är här jag ställer mig frågan till varför, but why liksom?!
Jag har blivit dumpad, lämnad av mannen som är pappa till mina barn, ska jag då av RESPEKT för honom inte tillåta mig att träffa någon ny?!?!
Men VARFÖR DET?! Han visar ju inte mig den respekten tillbaka...
Och varför sätta ett datum på det?! Sker det så sker det, typ...
Nej inte faan tänker jag sitta här och bli bitter och tycka synd om mig själv i ett år för att sedan få för mig att nu... nuu jäklar ska här ut och raggas... Ehhh... nej så funkar inte jag.
Och av respekt... hmf... vilken jävla respekt?! Vart har respekten tagit vägen undrar jag...
Egentligen vet jag vart den har tagit vägen, den ligger ett par decimeter ner i marken med ett huvud ovanför... (stoppa huvudet i sanden metoden)...

Nej nu jäklarns ska jag ta mig ett glas gott vin, se på film med trevligt sällskap :)

Bästa kvällen till Er där ute!


Mu för nu ;)

Inga kommentarer: