tisdag 15 februari 2011

Startar även denna dag på bästa sättet...

Har dock inte upplevt soluppgången idag då solen lyser med sin frånvaro...
Här är det -15 grader, snålblåst och grått, trist men desto varmare och mysigare inomhus.

Det är härligt när allt bara lossnar, alla rutiner fungerar och det blir tid över för annat än bara "kliva upp, duscha, klä sig, väcka barn, få upp dom ur sängarna, få på dom kläder, äta frukost osv..."

Idag gick allt som på räls fast så där mjukt och behagligt, vilket resulterade i att när klockan var 07.30 satt båda barnen på golvet och spelade spel :)
Snacka om bonustid va?!

Hoppas resten av dagen går i samma anda.
Imorgon ska jag opponera på en väns forskningsplan så det är väl det som har fokus idag, att förbereda mig inför det samt att jag ska skriva en hemtentamen...
Ett litet "andningshål" blir det dock...
Ska iväg på "hokuspokus"grejor som min bästaste vän Christine har beställt (samt betalat, vilken vän va?!), ska bli spännande, härligt och otroligt roligt!

Sedan är det ju givetvis barnen som har fullt fokus till åtta tiden ikväll, då är det nog dags för pass två av hemtentamenspluggande...

Har en härlig dag framför mig med andra ord :)

Ha bästa dagen där ute!
Mu för nu ;)

Inga kommentarer: