söndag 27 februari 2011

Mobiltelefon med talsvårigheter...

Har dom senaste dagarna haft problem med mobiltelefonen...
Har inte kunnat ta emot sms eller mms vilket har varit ruggigt irriterande då man, tyvärr, är helt beroende av denna tekniska utveckling som har tagit världen med storm.

Satt och tänkte förut medan det gick lite trögt på kanal5play att huuur gjorde jag förr?
Innan jag hade mobil, konstant uppkoppling på datorn osv...
Kände jag mig otryggare där jag satt på nattbussen i Sthlm mellan Skärholmen och Alby en torsdagkväll efter att ha jobbat på McDonald's?
Njae... Det tror jag inte att jag gjorde...
Okej det var lite kymigt att promenera mellan Kungens Kurva och Skärholmen då bussen inte gick förbi IKEA och McDonald's men om man gick längst med vägen och inte längst med promenadvägen med tillhörande tunnel så gick det riktigt smidigt.
Självklart mötte man många suspekta personer med alla dess härkomst och utseende men vi hade ju fått gå en "skydda dig själv" kurs med Skärholmspolisen, en kurs där summan av kardemumman var: när du möter en människa försök då att påminna dig om vem denna person liknar, rent utseendemässigt för att senare, efter överfallet, lättare kunna lämna ett mer korrekt signalement...
Hmm... Tänkte mycket på det när jag gick där ensam, 16 år, 1.57cm lång, mitt i natten att hmmm.... Undrar ja om inte den där mannen påminner lite om Ibbe....
Alltså denna stackars Ibbe som alla läbbiga män påminde om *skrattar*

Men åter till nutid... Har som sagt inte kunnat ta emot sms på ett par dagar, tills igår kväll då telefonen helt fick frispel...
Inom loppet av två minuter hade jag fått 23 nya sms vilket gör att jag starkt misstänkte att mobilen hade fått talsvårigheter... Mobilen stammade helt enkelt...
Shit...
Tur att man har vibratorn på så man hade någon glädje ut av det där den låg i knäet på mig i alla fall... Eller nej men såååå var det ju inte... ;)

Halva dagen har nu passerat och jag har passat på att ta en lång, härlig promenad med Dum-Doris i solen, sedan blev det molnigt och blåsigt så vi gick in.
Nu skiner solen igen men jag tror nog att jag väljer att lägga mig på soffan med en bok en stund, jag gör sånt som bara jag vill ett tag till tror jag...

Tjing tjong lång kalsong...

Inga kommentarer: