tisdag 15 februari 2011

Hokuspokus - New Age?

Har varit iväg på "hokuspokus" nu...

Har en otroligt härlig känsla av lugn i kroppen, känner att jag andas på ett lite annorlunda sätt, om detta bara är för stunden så hjälper denna lilla stund otroligt mycket.

Jag har låtit händer vandra över hela min kropp utan att bli fysiskt berörd, jag har fått höra någon sätta ord på de känslor och tankar som far fram genom huvudet, ord som passar så bra...

Hur en människa som man aldrig har träffat tidigare kan läsa av, känna in och nästan se igenom än så bra och klockrent är nästan lite skrämmande...

Färger... jag ska tänka i färger nu... jag ska tänka på mig själv och mina barn, skydda oss från allt ondo, detta genom att tänka i färger...
Låter inte det bara för härligt, medryckande, underbart?!

Ja men tänk er själva att det rum ni befinner er i plötsligt fylls av en färg, en färg som har en betydelse för just er!

Jag kände direkt att färgen gult kom till mig... Vad det betydde för henne det stämde väldigt bra in för vad jag känner och går igenom nu...

Jag ryser, men jag fryser inte, jag är matt, men inte trött, har nära till tårar men är inte ledsen... Vilken grej!

Ska nu samla mina energier för att fortsätta med mina studier...

En sak som i alla fall kom till mig, polletten trillade ner liksom, har att göra med ödet...
Jag kan inte styra vad och varför saker och ting i min omgivning sker, däremot kan jag göra det bästa av situationen.
Jag styr inte över vilka människor som kommer in eller lämnar mitt liv, men allt har en betydelse för framtiden.
Personer som under svåra perioder väljer att träda fram och finnas där, trots att vi egentligen är fullständiga främlingar för varandra, dom ska man vara rädd om!
Även vänner som tar ett kliv framåt för att finnas där, kanske bara genom att visa att dom finns, inte ens genom att prata eller ngt utan bara finnas där, dom ska man oxå vara rädd om.

Just här och nu, i min egna lilla kokong av färger och lugn mår jag prima!
Ska göra mitt bästa för att försöka behålla denna känsla inom mig såååå länge det bara är möjligt!

Mu för nu :)

2 kommentarer:

Nanna sa...

Vilka djupa och tänkvärda ord som fanns i ditt inlägg. Hoppas du har en underbar dag!

Anonym sa...

Helt otroligt fantastiskt skrivet! Jag förstår verkligen innebörden. Det handlar mycket om att bli medveten om sina tankar och känslor. När man börjar förstå tankens kraft inser man vilken "makt" man själv besitter.

Du är vad du äter säger denna tränings kvinnan anna skipper.

Jag bruker säga att du är vad du tänker..

Ödet är det förutbestämt eller tillfäldigheter?

Jag känner mig stärkt övertygad att vi hela tiden gör medvetna omedvetna val vilken riktning vi väljer att gå.

Magkänslan och förnuftet kommer inte alltid överens det är nog ett av dom svåraste dilleman.

Skall vi låta känslorna guida oss i vardagen elker skall vi agera åt det praktiska hållet...

Helt klart spännande ämne som borde "se dagens ljus lite oftare.....

Mvh Tine