måndag 19 augusti 2013

Att hålla det man lovar...

I allt handlar det ju om att faktiskt hålla det man lovar någon annan men i min lilla låda till värld är det snäppet viktigare att man som förälder håller det man lovar sina barn. Detta är en av anledningarna till varför jag försöker att vara väldigt försiktig med det jag lovar mina barn. Jag lovar inte att vi ska åka iväg på utlandssemester eller semester överhuvudtaget, jag lovar inte att vi ska gå på stan och shoppa, jag brukar inte ens lova när vi ska gå på bio förrän det väl är dags... Detta är ett resultat av att jag själv har blivit lovad en massa saker och blivit så grymt besviken när det man har blivit lovad uteblir... Man tappar förtroende för den människan efter ett tag och det förtroendet är otroligt svårt att bygga upp igen.

Nu är saken som så att min son hade blivit lovad en cross av sin far, en far som har detta som intresse och har valt att introducera Sonen i det, vilket jag tycker är toppen kanske är bäst att tillägga. Sonen själv är helt i extas när vi pratar om cross osv... Och enligt fadern är han riktigt duktig när han kör. Av olika anledningar fanns inte riktigt möjligheten för fadern att köpa denna cross just nu så då klev jag in och köpte den istället. Med detta vill jag nu bara visa en sak, vi är båda föräldrar till denna underbara lilla pojke och det handlar om att ge och ta. Jag kan nu ge något som gör att dessa två får ett gemensamt intresse, något som båda är intresserade utav och det blir ju en win-win-situation utav det. Med detta sagt är det ändå viktigt att komma ihåg att vi har TVÅ barn. Summan av kardemumman blir således att den summa som jag lägger på Sonen kommer jag givetvis att lägga på Dottern! Okej, det blev dubbelt så dyrt men vad faan, jag/vi har två barn, klart dom ska få uppleva samma glädje, kanske inte över samma saker men ändå... Därför kommer den närmaste tiden att gå åt till att kolla upp olika former, storlekar, prisklasser av en systemkamera... Tur för mig att jag känner flera duktiga fotografer då så jag har några att rådfråga :)

Inga kommentarer: