måndag 12 augusti 2013

Regnperioden har definitivt börjat nu...

Jo så är det... 13 grader varmt och regn... Kuuuul! Misstänker att det kommer att hålla på så här fram till mitten på oktober då det går över till att bli snöblandat... Men visst, absolut vädergudarna, ni får mer än gärna överraska mig och drämma till med en sån där fantastiskt härlig sensommar/höst då man inte behöver ha underställ och pannband när man är ute...

Jag var på Sonens fotbollsträning igår och höll bokstavligen på att frysa tasken av mig... Satan vad jag ångrade att jag inte tog på mig täckkjolen... Men faktiskt så tänkte jag att det är mitten på augusti så jag borde inte behöva den än... Men iof nu när jag tänker efter så hade jag ju den och pannbandet på mig i början av juli så varför skulle det inte funka nu i augusti???
Samtidigt som jag klagar på att det regnar är det ändå ganska skönt... Nu när kidsen är med sin far en vecka kan jag stanna inomhus och läsa mina kära böcker som skriker: LÄS MIG!!!!
Har fått flera böcker av en vän som bor i grannhuset och än har jag läst mig igenom en av dom och den var riktigt bra så jag hoppas lite på dom andra.

För att helt byta samtalsämne nu så kan jag meddela att jag idag har varit iväg och träffat min absolut första sambo i livet. En gammal "kompis från förr" som jag bodde inneboende hos under en period av kaos i mitt liv... Vi drog även iväg till Grekland en vända och av en händelse råkade hon bli kvar där och kom hem ett år senare... Oppps.... Det var i alla fall super kul att träffa henne och hennes fina familj idag då de våldgästade Östersund, denna träff blev av tack vare Facebook. Visst jag förstår folk som tycker att Fäjjan är såååå trist och sååå töntigt men jag tycker att det är ett super bra forum för att hålla kontakt med människor som man har haft i sitt liv tidigare. Hur skulle jag annars som bor i Östersund komma i kontakt och hålla kontakt med mina gamla kompisar från Alby/Botkyrka eller Stockholm överhuvudtaget?

Nej nu är det uppehåll i regnandet så det gäller väl att passa på att klara av den obligatoriska hundpromenaden...

Inga kommentarer: