lördag 10 augusti 2013

Dagar som denna vill jag ha fler utav! Tack!

Startade dagen i sällskap med fler barn än jag själv har satt till världen och det var verkligen hur mysigt som helst! Och en gemensam frukost, något som vi knappt har ätit i sommar då jag har vaknat först (oftast) och inte klarar mig utan mat tills kidsen har behagat att kliva upp.
Sen blev det röjning av lägenhet då ett besök stod på dagens plan. Båda barnen hjälpte till vilket är så himla najs när det sker, dammsugning, röjning av toaletten osv osv... Själv drog jag igång med ett bullbak som enligt plan skulle vara klart när vårt främmande skulle dyka upp men tji fick han. Stackarn han kom in mitt i pågående bullbak och en massa barn springandes ut och in, en skällande hund och så jag med fingrarna mitt i degen... Haha... Ehh... Ja men hej... Välkommen till familjen, lite så... Jag kan inte annat än att skratta över hur denna dag har varit!

Jag tänkte lite som så här att om han inte vänder i dörren nu så blir han nog kvar på middag och jo så blev det. Och innan middagen hann vi med att följa med Dottern på fotbollsmatch oxå... Därefter, lagom till middagen ballade Sonen ur och skulle under inga som helst omständigheter äta denna kyckling som serverades... Saken blev inte bättre när jag förklarade att det inte var kyckling utan fläskfilé... Nope ingen middag för Sonen men i nästa andetag trodde han att han skulle kunna trycka trynet fullt med chips! Moahhahaaaaaa Nej nej lilla lilla vän, den gubben gick inte heller... Då lackade han ur ordentligt och skulle bege sig ut, döm om min och Tomas förvåning när Sonen helt sonika gick fram och gav honom en kram för att säga hej då! Det är min kille det!!!

Efter detta har båda barnen varit ute med kompisar, Tomas har åkt hem till den stora skogen men nu när "isen är bruten" hoppas jag på fler besök, själv har jag tagit hand om disken och ringt min älskade farmor som jag ringer alldeles för sällan men om hon eller någon annan hade tittat in ovanifrån idag så hade de kanske fått sig en hel del förståelse för varför något av det sista jag tänker på är att plocka upp telefonen och ringa... Att sitta ner i soffan och pusta ut är oxå något som behövs mellan varven.

Nu har mörkret äntligen kommit till oss i Norrland och jag njuter av att få tända mina lampor och ljus... Fantastiskt vackra solnedgångar blir det nu när det är mörkt. Vackert!

Inga kommentarer: