torsdag 29 augusti 2013

Paff...

Jag har nu haft två visningar av min lägenhet som jag bor i nu, jag och kidsen ska ju flytta och då ska min lägenhet (givetvis) hyras ut vidare. Gissa om jag blev både paff och förvånad när kvinnan jag tar i handen säger: "Jag känner igen dig... Det är ju du som är Mamma-Mu"... Ehh... Jo... Eller va?!

Lite genant, lite roligt, lite obekvämt, lite så där bekräftande blev känslokompotten... Tänkte givetvis på att dumt man skriver och som i stunden kan tyckas både vara lite roligt och skojigt att dela med sig av men sen när man läser texten ett par dagar senare så inser man att det inte alls var skoj om man inte fick hela bilden presenterad... Ja ja...

Andra förändringar är oxå på G i mitt liv vilket bara känns så himla rätt! Pusslet håller på att bli helt kan man säga och jag tänker vara så där jävla ego att jag suger på karamellen ett tag innan denna nyhet släpps... (Nej mamma, jag är inte gravid).

Sökt jobb har jag gjort oxå, pratat med en kanslichef som var otroligt trevlig och förklarade hur arbetsuppgifterna var utformade och vad tanken med tjänsten var osv... Hoppas Hoppas lite på det jobbet för hon sa inte en enda gång under samtalet: Nej detta är inget för dig, vi har inte råd att anställa någon med din bakgrund på en sån här tjänst. Bättre lycka nästa gång... Utan det var mer, jag ser fram emot din ansökan, lite så. Varken bu eller bä...

Kidsen har även de börjat skolan igen och det märks verkligen på deras humör... Trots att de är svintrötta vägrar de att inse att de inte orkar vara uppe på kvällarna och efter en hel del diskussion och väl i säng tar det max 7 minuter så sover dom... Vet precis hur den känslan är för faktiskt, man kan ju missa något...

På fest ska jag oxå igen om ett par veckor så nu har jakten på "den perfekta klänningen" tagit vid igen och den jakten är lika intensiv och livsavgörande som årets björnjakt. Festen är i Tyskland och det ska bli så himla skönt att luta sig tillbaka i en flygstol och träffa flera tusen andra människor med samma inställning till livet... Shit alltså vilken resa det kommer att bli! Nej... Jaga klänning var det ja... Wish meeee gooood luck!!!!

Inga kommentarer: