måndag 5 augusti 2013

Ja vad ska jag säga om helgen i Göteborg?

Att den var alldeles alldeles underbar? Jo för så var det faktiskt! En dag spenderades på stan med mina fina vänner L8 och Malina. Vi gick in i affärer, det hämtades klänningar som jag fick prova och vi gick ut ur affärer. Vi stannade till och reglerade vätskan i kroppen på flera ställen för det var ordentligt varmt! Banana Split och rött vin funkar faktiskt riktigt bra ihop om man bara vill det :)

En otroligt givande eftermiddag med människorna i denna organisation som jag själv har valt att tillhöra blev det oxå och det var ju det som var syftet med själva resan från början. Helgen innehöll även en träff med en härlig bekant från Kungsbacka som hörde av sig och ville ses! Riktigt najs var det att få surra över ett glas vin på en terrass med utsikt över Avenyn och Rockbaren :)

Vi bodde i en väns lägenhet på Majorna och jag blev förälskad in i djupet av mitt hjärta! Vilken underbar stadsdel! Vilken arkitektur!!!! Och att man sen blir välkomnad till Majorna av en man iklädd en batman-klädsel som var alldeles för trång gjorde ju inte saken sämre ;)
Majorna påminner för mig lite om området på söder i Sthlm, typ vid Vitabergs-parken och det är så himla mysigt att bara promenera omkring och titta på utformningen och utsmyckningen av dessa hus. Nästa gång jag kommer ner till denna underbara stad ska jag minsann beställa en rundtur till fots, jo jag har fått rundturer tidigare men då har vi suttit i bil så nu vill jag verkligen få en till fots. Även mer av city vill jag se... Haga har jag ju varit i lite grann men jag vill dit igen!

Efter en resa hem som kändes lång fast samtidigt fylld med skratt och rebusar var det riktigt skönt att lägga sig i den egna sängen och ha både barn och hund nära nära! Jag avslutade förra veckan på bästa sätt och började denna vecka på samma sätt, kan det bli bättre?

Inga kommentarer: