fredag 16 augusti 2013

Ska minsann på 20-års fest ikväll :)



Idag firar vi min fina fina granne som fyller 20 år! Tänk va?! 20 år... Då lämnar man tonårstiden bakom sig, får gå på bolaget, straffskalan höjs (ja kanske inte har så mycket å göra med denna tjej men ändå) och hela livet kommer att fortsätta i just 20-års åldern... Någonting händer med kvinnor när de har kommit in i denna ålder de liksom slutar att fylla år sen... Somliga fyller 25 hela livet sen och en del fyller 27... Själv fyller jag 38 i år vilket låter som en helt absurd siffra men känner mig som hmm... 24 kanske?... Eller yngre ändå för när jag var 24 väntade jag min vackra dotter...

Livet är ändå ganska märkligt om man tänker efter... Inte trodde väl jag att jag som en liten "City-kid" skulle hamna uppe i Norrland som "vuxen" långt ifrån mina nära och kära?! Ja ja, det handlar väl om att göra det bästa av situationen och nu ser vi fram emot en kommande flytt fast i första hand handlar det om denna dag och kväll! Jag ska på 20-års fest?!?!?!?! Fatta hur länge sedan man var på 20-års fest! Det är ju sjukt roligt!

På tal om att tänka tillbaka i tiden så träffade jag mitt livs första sambo förra veckan vilket var sjukt roligt, vi har inte setts på säkert 20 år, ja kanske lika länge som dagens 20-åring har funnits, vi började prata om vilka vi har träffat genom åren och jag kom på när jag träffade en av killarna som hängde i samma gäng som mig när jag växte upp... Träffade honom här uppe i Östersund för något år sedan på stan och vi stannade båda upp och visste att "ahaa dej känner jag!". Det tog en stund innan vi kom på vart vi kände varandra ifrån men när det väl klickade till hos mig satte jag honom i samband med ett badkar i ett radhus i Fittja (Sthlm) och en viss tuggumisort dök upp i mitt minne. Fatta hur roligt kroppen, sinnena och minnet är?! Vi har inte setts på så himla många år men ändå dyker doften av "gröna Extra" upp... Märkligt! Roligt!

Nu ska jag ställa mig i ordning för jag måste till frissan... Återigen har jag lyckats med bedriften att färga halva håret blått när jag ska bleka mitt nu råttfärgade hår.... Ja ja vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer: