torsdag 1 augusti 2013

Packa????

När ska man börja packa inför en resa egentligen? Är det praktiskt att packa låååångt i förväg som jag vet att många gör? Jag vet att resväskorna tas fram veckor innan man ska åka och så packar man som i omgångar, typ.... Jag undrar varför... Själv har jag nu ca 2 timmar kvar tills Pärlan ska börja rulla söderöver och känner att jag kanske ska börja fundera på vad jag ska ha på mig under helgen... Hmm...

Missförstå mig inte nu... Jag har samma beslutsångest som alla andra (kvinnor) när det kommer till att välja vilka kläder som ska med men om man väljer att börja packa redan veckor innan man ska åka, ja men drar man inte ut på denna ångest då? Kan det verkligen vara nyttigt???? Nja, jag tror på att man gör pinan så kort som möjligt, för ja det är en pina att packa - lite som att gå i affärer liksom. Och på tal om att gå i affärer... Tror jag fick någon form av solsting igår eller nått då jag helt hux flux fann mig själv i en provhytt inne på Lindex och tyckte att det kändes ganska ok. VAD är det som håller på att hända?!!?!?!?
I säkert en hel timme gick jag omkring och klämde och kände på kläder, plockade ihop en hel hög och gick in i provhytterna i tid och otid! Å vad provade jag?! Jo klänningar och kjolar främst!??!!?! Men WTF!!!!!! JAG?!?!?!? Fattar nada så här en dag senare... Om jag köpte nått? Nope, inte ett plagg...
Det måste se lite lustigt ut när jag går omkring i en affär för hela jag (oftast) ogillar att "shoppa"... Nej jag är mer utav den kalibern att ha ett syfte med mitt handlande. Om jag behöver nya byxor är det fokus ENBART på nya byxor osv men igår gick jag så där lite planlöst och lallade runt bland alla hyllor... Finns risk för att det dröjer länge till nästa gång men förvånad blev jag i alla fall...

Ja ja... Ska väl göra allt det där som inte har med packning att göra nu för att sedan kanske ta tag i dagens stora fråga: "VAD SKA MAN HA PÅ SIG I HELGEN DÅ"....

Inga kommentarer: