torsdag 28 augusti 2008

Barn och deras sätt att uttrycka sej

Ja då har M uttryckt sej på ett sätt idag då jag var tvungen att bita mej ordentligt i tungan för att inte börja gapskratta!

Vi ligger i sängen och ska precis börja läsa bok, vi hittar igen en bok som M fick av sin farbror och hans fd. flickvänn Ulrika i doppresent, då Farbror har en ny sambo nu sa M att Ulrika var en av Farbrors honor.... *mooahhaaaa* Ja just som att det är ett helt harem hemma hos Farbror.... *hahaaa*
Pedagogiska mamman frågar då hur hon tänker när hon säger honor... Jo men så säger man mamma! Facktiskt! *fniss*
Hade inte hjärta att rätta henne men det var aningens svårt att börja läsa om Skrållan och Saltkråkan efter detta....

Mannen har varit på första föräldrarmötet som klass-förälder! Varför är det så svårt för folk att ta på sej ett ansvar?!
Även i Förskoleklassen var N med som representant!
Är tacksam för att han inte är ensam med detta utan att Niklas (klasskompis till Ms pappa) (slog mej just att M numer har klasskompisar... :)oxå är med! Jisses dessa två på möten... *skrattar*
Men jag tror att det kan bli bra, båda ser möjligheterna istället för problemen! Kan dock tänka mej att min N kan dra lite mer åt det negativa hållet och Niklas är mer åt det positiva hållet.

Idag har jag lyckats med att maila en av killarna i Göteborg av misstag... Att jag inte är en datahacker det vet jag men nog faan trodde jag att jag visste hur man lägger in en egen mail-katalog i mailen... Tydligen inte för Tommy i Göteborg kunde inte hjälpa mej med att installera ett program som jag jobbar med här uppe... *skrattar*
Tomas på IT frågade om vi hade anställt någon ny för honom veteligen fanns ingen Tommy hos dom... *pinsamt*

Har även varit på Hobbyboden för att kolla in maskeradkläder inför den kommande festen i Göteborg!
Det är dax för MASKERAD!!!!! Jippiieeeee! Tema: Pirater!!!!
Så om någon där ute har ett eller fler tips att komma med är ni varmt välkommna!
Vill verkligen vinna tävlingen! Ser framför mej mannen i tajts... Randiga tajts... *moaahhhaaaa* Eller inte då..

Tidigare ikväll kom vår granne Conny in... Han är så himla mysig! Känner sej som hemma hos oss vilket är uppskattat! Vi har fått så otroligt mycket hjälp av honom nu när vi har byggt ut!
Ikväll kom han in då han behövde en golvplanka... Det är ok va om jag tar en av er va?!
Självklart!
Sen säger han: jag går upp å kollar hur det går i sovrummet!, visst säger jag gör det, jag följer med!
"Behövs inte, jag hittar till ditt sovrum" HE HE HE låter han hela vägen upp för trappen...
Den mannen den mannen *skrattar*

Nej nu ska jag sätta min otroligt ömma kropp i soffan och sticka lite på E's mössa.

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: