söndag 24 augusti 2008

Grodspottartävling

Då är det söndag kväll och Mamma-Mu är trött! Jätte trött.
Igår hade vi gatufest här på gatan och trots att det inte blev så sent eller ett sådant drag som jag hade hoppats/trott är jag ändå trött.

I fredags kväll kom kära Fastor C, ja sonen E kunde inte säga Faster i början utan det blev Fastor, vilket vi tycker är lite gulligt så fortsätter vi att kalla henne för Fastor C. *ler*

Mysigt med lite tjej snack på kvällen, vin å tända ljus. Mannen var med några av granngubbarna å hämtade ett militärtält som vi får låna...

Lördag.... Jag är så glad och tacksam över att vi har en rutin när det gäller lördagsgodis och våra barn. De får godiset till Bolibompa i soffan kl 18.00 och inte under dagen. Visst de brukar kunna få en godisbit när vi har varit och köpt godiset men sen räcker det.
Snacka om att barna går igång på sockret och säkert alla färgämnen som finns i...
Jo men åter till lördag då... Dagen började bra, jag och mannen fick sovmorgon (tack gode gud för att barna blir större!), sedan packade vi ihop oss i bilen (ja alla utom mannen som jobbade), åkte å handlade mat, vin, godis...
Tips när det gäller godis... www.overskottsbolaget.se Jag säger bara ÖoB!!!
Vi är inte så bortskämda med gott, prisvärt godis här uppe men på ÖoB har de verkligen gott och prisvärt godis!
På vägen hem somnade E i bilen vilket var jätte bra då vi alla visste att det skulle bli en sen kväll (eller tidig... Beror på hur man ser det, med tanke på att det var min tur att "festa" kunde det ju bli hur sent eller tidigt som helst.. *skrattar*), åt en sen lunch och sedan var det dags att ställa iordning maten inför festen.

Vi brukar grilla på stora grillar, alla har med sej sin egen mat men vi äter i tältet som jag tror är på ca 50kvm. Hur mysigt som helst då nästa hela gatan brukar vara med!
Det brukar börja med fördrink som värdparet för året bjuder på, sedan tipspromenad som i år var samma som 2004... *ler*
Därefter äter vi och sedan är det Grodspottartävligen!!!!
Grodspottartävlingen går ut på att alla, stora som små får varsin grön gelégroda som de sedan ska spotta så låååångt de bara kan!
Det är verkligen skit kul!!!
Sedan är det tid för kaffe och kaka och skattjakt för barna medans föräldrarna sitter i tältet och njuter!

Så långt är ju allt frid och fröjd... Men ju senare kvällen blir desto mer uppspelta blir barna, våra barn brukar sällan vara uppe längre än till 20, på sin höjd 20,30 men när klockan blev 23,15 var olyckan framme!
E ramlade i backen/asfalten med ansiktet före och slog i både näsa och mun! :(
Usch vad rädd jag han bli! Blödde som en gnu gjorde han också! Det lilla jag kunde se på insidan av överläppen såg verkligen inte bra ut MEN som tur är har han ärvt mitt läke-kött för blodet slutade att rinna efter en lite stund men som han ser ut idag.....
Snacka om att det ser ut som att han har gått en rond i en boxningsring.... Herregud vilken fläskläpp! Alltså då menar jag både uppe och nere!!! Säkert bet han hål i underläppen när han ramlade vilket gjorde att den också blev svullen...

Där gjorde jag kväll kan jag säga! Jag blev helt ärligt skit rädd!!! Många tankar han springa genom huvudet, hjärnskakning, utslagna tänder, avbiten tunga osv....
Men summan av kardemumman är att han är inte värre idag än att han kunde äta upp godiset som han hade kvar från igår... *skönt*

Som det kanske märks behövde jag verkligen få skriva av mej om detta!

Mu för nu

Inga kommentarer: