söndag 24 augusti 2008

Formel 1

Ja det är kanske inte så himla många som vet att jag är en Formel 1 nörd.... Låter kanske konstigt men så är fallet!
Älskar ljudet som kommer ifrån dessa maskiner!
Innan jag träffade mannen och fick barn tittade jag jämt på F1, var jag inte hemma eller hade "förhinder" på annat sätt bandade jag tävlingen *ler*

Som tur är har jag en make som också är motorintresserad vilket har gjort att söndagarna har varit uppbokade för F1!
Tills vi fick barn vill säga *ler*
Inte nog med att hela ens liv blir upp och nervänt... Formel 1:en blir lidande....
Hade inte missat en enda start sedan 1997 fram till 2001 då dottern föddes... M fick tidigt lära sej att röda bilar tycker vi inte om och pratar sedan föraren tyska är det helkört...
Minns när M var runt 1,5 år, vi satt i soffan hon och jag och vi hejade som galningar på ett visst team.... M satt å hytte med sin lilla näve mot tv:n för det hade hon ju sett mamma göra... *skrattar*

Men när barn nummer två kom fanns tiden för F1 inte kvar! Men nu.... *ler*
Jag ser en öppning.... Nu ska jag bara själv försöka lära mej att sitta still i två timmar en söndag eftermiddag och försöka lägga ifrån mej alla måsten, vilket i sej kanske inte är så himla tokigt med tanke på hur jag håller på...

Tyvärr var dagens lopp mindre roligt att se på tyckte jag... Känner inte till så många av förarna som jag hade önskat samt att Valencia... Hmmm Hur rolig var den banan då??? Så där va?!
Tyvärr inträffade en olycka vid dagens tävling... Något som jag mest troligt kommer att ha kvar på näthinnan ett tag.... Kanske inte såg så himla otäckt ut just när det hände men varför varför måste det visas om och om och om igen i repris!
Fantasin tar över och i mitt huvud är mannen antingen helförlamad eller ännu värre....

Tråkigt med olyckor i sport vilken gren det än är!
Hoppas bara att denna mekaniker för Ferrari klarade sej med mindre skador!!!

Håller tummarna!
Mu för nu

Inga kommentarer: