måndag 25 augusti 2008

Dotterns första skoldag

Då börjar min lilla M skolan på riktigt för första gången...
Min lilla lilla tjej som snart kommer att ha växt om mej och kan säkert inom ett par år klappa mej på huvudet och säga "lilla-mamma"....

Dagen började toppen bra! Hela familjen åkte upp till skolan och följde med på "inskolningen". M var lite pirrig men tyckte nog att det var pirrigare förra året då hon började i Förskoleklassen.
Superfin var hon i morse också! En jätte fin grön tunika med vita stora blommor på (som vi tackar och bugar för), svarta leggings, fin-gympaskorna, fin i håret å allt!

Efter ett tag på skolan åkte jag hem m E som var på ett super tråkigt humör! Tror att festligheterna från i Lördags tar ut sin rätt...
När kl var 11 åkte vi tillbaka till skolan för att hämta M, hon hade då fått sin första LÄXA :)
Gissa om det var toppen!

Åkte in till stan för att köpa bänkpapper! Gick in på Syssla och köpte en rulle med paketpapper istället... Får väl se hur länge det håller men som hon bakom disken sa... Du har ju 10 meter så du kan ju byta några gånger... *ler*
Även en pennask köptes samt bokstäver i mdf som jag ska måla så barna kan sätta upp på väggarna i deras rum.

Lunch åt vi på en Kina-restaurang för att fira denna dag...
Sedan började cirkusen som förstörde denna dag... :(

Apoteket... jag säger bara Apoteket!!!! Ja om det blir omröstning i detta land rörande Apotekets vara eller icke vara kan du ge dej faan på att jag kommer att rösta!
Imorse tog jag ett beslut att börja med p-piller igen... Har haft hormonspiral sedan E föddes men har svåra problem med foglossning... Ja jag vet att E är över 4 år men säg det till mina fogar....
Tog ut spiralen i december för att se om det blev någon skillnad på höften, vilket jag facktist tycker att det blev, går dock på behandling nu varje vecka...
Ja men ialla fall ringde jag för att få p-piller och det var inga som helst problem utan det skickades ett recept via internet så det kunde jag plocka ut vart jag ville... Trodde jag....
Sagt och gjort! Till apoteket i stan! Väl där hade de inte min sort så hon i kassan hade vänligheten att se efter om det fanns på fler ställen i stan.
På sjukhuset skulle det minsann finnas, tom två askar....
Går dit med båda barna vilket är en bra bit för E att gå...
Väl där får vi vänta i 20 min innan det blir vår tur... När det är vår tur talar människan i kassan om att "ja då får ni vänta lite till så ropar vi upp ert nr igen sen då vi ska ställa iordning detta recept!... Ehh men hallå... Vänta lite nu!
Jag säger... " Men du måste skojja va?! Menar du att jag på fullaste allvar ska stå i kö 3 gånger för att köpa p-piller?" Jo visst så var det tydligen! Det upplyste även en annan kund för mej... Tack tack!
Efter ytterligare en väntan på 20 min, två hysteriska barn ropas mitt nr upp....
Ja då säger en ny människa att tyvärr det är slut på detta preparat!
Men va i hel.-...e?!?!?!?!!
"Förklara för mej hur faan ni jobbar på detta ställe" säger jag! Jag blir förbannad som faan för att vara helt ärlig! Det kunde väl den första människan ha kläckt ur sej?
Det är väl ingen mirakelmedicin jag ska ha utan helt vanliga P-piller som har funnits i 30 år!!!!!
Efter många om och men ber jag hennes chef att ringa mej inom en timme! Å gör hon/han inte det kommer jag att hålla dej ansvarig!
Nu ringde chefen inom en timme och var (tyvärr) super trevlig.... Faan hur ska jag kunna vara förbannad nu då?
Summan av kardemumman blev att jag får på onsdag då jag ska på behandling åka 2 mil enkel resa för att få ut mina P-piller....
Fatta va?!
Sen var vi alla tre på super dåligt humör så denna eftermiddag hoppas jag verkligen inte att M kommer ihåg...

Dumt slut på en dag som skulle bli så bra!

Mu för nu

Inga kommentarer: