måndag 18 augusti 2008

Söndagen...

Ok söndagen var kanske inte den bästa av dagar.... Började dagen med att bli förbannad på maken redan vid frukosten... :(

Sedan i maj -07 har vi byggt ut vårt par-hus... Vi började samtidigt med grannen, han blev klar redan till jul... Ja jag vet... Han är målare, allkonstnär och har tonårsbarn vilket gör livet mycket mycket enklare men ändå...
Vi har byggt på våning 2 på vårt hus som tidigare var hälften så stort som undervåningen.
Det blir ett enda stort sovrum/allrum till mej och mannen.
Som högst är takhöjden 4,15m, som lägst 2,20m.

Vi har satt timmerpanel längst den höga väggen in mot grannen vilket jag har betsat i silvergrått. Blir hur bra som helst!!!
Ska försöka mej på att lägga ut en bild senare....

Nu har vi i alla fall kommit så långt som att lägga golv. Vi har köpt ett obehandlat furugolv som inte är det enklaste att lägga in men det kommer när att är klart att bli jätte fint.
Nu till anledningen till min frustration/ilska på morgonen.

Mannen tycker att allt går att göra sen! Sen sen sen!!!! Jag blir så vansinnigt förbannad då jag måste tjata tjata å tjata precis hela tiden för att få minsta lilla sak gjord!

Å är man redan förbannad kan man väl dra upp "allt det vanliga" eller? Som tvätt, mat, disk osv... För varför nöja sej med att vara förbannad för en sak...

En undran bara.... Om jag hela tiden blir förbannad för samma saker.... hmm... kanske kan vara nått att fundera på en lösning då eller?

Sedan gick dagen bra med inlägg av golv, köp av ett gammalt skrivbort till M som vi senare ska måla vitt, bild borde komma på detta... Men det får bli "sen"... *ler*

Fram på kvällen ringde min mamma... Ja då var det dax att bli förbannad igen! Jag är så sjukt less på att hon aldrig stampar foten i golvet och GÖR nått konkret någon gång!
Backar hela tiden, vill sopa saker och ting under mattan, stoppar svansen mellan bena å försöker göra sej så liten och ynklig som möjligt! Men för faan stå för nått du tycker för en gångs skull!!!!!

I vanliga fall när jag blir arg, framförallt på mamma, brukar jag få ett sånt dåligt samvete så det är hemskt men inte i söndags! Ok man kan alltid leverera informationen på ett smidigare sätt men va faan... Varje gång?

När natten kom var jag facktist ganska nöjd med min dag i alla fall för trots att man kan säga saker under gräl som man kanske inte hade tänkt skulle sägas på ett eller annat sätt så fick jag säga det jag kände var nödvändigt!
Jag är less på att vara mamma åt min man, less på att vara "hobby-psykolog" åt min mor, tjatmamma åt mina barn....
Skulle vilja vara fru, mamma, dotter....

Mu för nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram bruden!!!
Du gör det bra i alla fall

Anonym sa...

Snart kommer jag, och då ska vi dricka vin :) Hur känns det att vara Faster? :) /Fastor!