torsdag 28 augusti 2008

Födelsedagar, datum och lätt senil...

Jaha då har man gjort bort sej igen då!

I onsdags förra veckan beställde jag blommor till vår kompis Annika som fyllde 40 år på torsdagen, trodde jag....
Väl på jobbet på torsdag morgon blev jag lite osäker så då jag har tillgång till Vägverkets register i mitt arbete slog jag upp henne... Ehh.. Det blev med panik i ögonen som jag såg att det var ju inte förrän nu på torsdag som hon fyllde år!!!!
Shit!!!! Hur gör jag då?
Jo jag ringer till Interflora som jag hade beställt ifrån och de hjälper mej utan problem att ändra datum, roligt när man blir trevligt bemött!

Ja ja vad kan mer gå fel tänker jag...
Jo på kvällen ställer jag mej och lagar en super god middag med smördegsinbakad kassler, med efterrätt osv... Fick 10 fantastiskt vackra rosor av mannen då vi firade 10 år tillsammans, trodde jag... Man ska inte tro man ska VETA!

Av någon anledning kollade jag i almenackan dagen efter och ser till min fasa att vi firar 10 år om en vecka... Alltså samma dag som Annika fyller 40 år, trodde jag....
Nu har det gått en vecka och mannen ringer till Annika för att gratulera... Ja visst kul.... Nog fyller hon år alltid men 41!!!!!!!!
Va faan!!!!! Vi (läs som jag men det känns bättre att skriva vi)var inte bara en vecka fel utan ett helt förbannade år fel.....

Ja vad ska man säga om detta då? Hjärnröntgen kanske???

Nu åter till stickningen....

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA HA HA
Jojo... det är inte bara jag. Ler BARA ler ;-)

Anonym sa...

Men mimmi förlåt, jag glömde ju bort er, skulle ringa er i Torsdags och gratta, trots att jag trodde att ni firade i Januari :p Skyller på att jag har jobbat över 60 timmar denna vecka. Puss

Kärlek till dej!