torsdag 4 september 2008

Veckan har gått så fort

Ja alltså hur fort kan en vecka gå egentligen???
Nu har jag inte hunnit med igen!
I måndags var jag ledig ifrån jobbet, flexade, för att äntligen få behandla våra nya furugolv!
Jag kalkade golven i söndags två gånger trots att vi hade hört att det bara skulle gå att göra en gång... Så i måndags var det såpans tur...
Usch vilket jobb!
Vi snackar alltså om 50 kvm.... Hög koncentration av linoljesåpa, skura med borste, ta upp överflödet med skurtrasa...
Efter första vändan var det bara till att slipa golvet en gång till å på det igen med såpa!
Totalt satt jag ner i 10 min under dagen å då åt jag lunch.

Hämtade sedan barnen på dagis/skola, fick då höra av Fröken Jimmy att vi nog inte kommer att ses något mer i år?!?!?!
Ska du sluta undrar jag?!
Nej nej, säger Jimmy, men E talade om för mej att han inte skulle komma imorgon (tisdag), för då skulle han vara sjuk å förresten skulle han vara sjuk resten av året, så det så.... ???
Ok att han är lite små snuvig men vem är inte det nu när skolorna har dragit igång....
Väl hemma började kroppen att strejka!
Foglossning fyra år efter förlossning och en heldag med skurborste är inget att rekomendera :(
Det är så tråkigt när kroppen låser sej i ett läge och jag vill åt ett annat håll...

Sen har dagarna sprungit förbi som vanligt!

I tisdags var jag och beställde nya sängar! Härliga nya sängar på Sängjätten (www.sangjatten.se)
(Måste ta reda på hur jag kan länka sidor i texten...)

Nu kommer Mannen hem efter en tur till sopstationen. N hann städa ur garaget i söndags vilket resulterade i en hel släpvagn med skrot och skräp! Härligt även det men på ett annat sätt!!!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: