fredag 26 september 2008

Barnarbete samt ledsen dotter...

I skrivande stund håller min 4 åring på att damsuga av undervåningen... *ler*
Trots att han är febrig och tussig har han både ork och lust att ta fram damsugaren...
Ja men är det inte då man lägger upp fötterna på vardagsrumsbordet å säga "lilla-gubben tar du under bordet oxå?" *ler*
Barnarbete är olagligt i Sverige va?
Men en viss muta i form av glass kanske skulle kunna fungera eller vänta är det då som det blir svart-arbetskraft???
Det här är alltså killen som var 1,5 år när han lärde sej att sortera tvätten, ladda maskinen och sätta på tvättmaskinen... Mammas pojke *ler*

Dagen idag har varit bra!
Vackert väder har det varit å vackra "pojkar" har varit här hela förmiddagen och satt upp markiser. Å det blev så himla himla bra! Roligt!
Kommer att lägga ut en bild senare.

Dottern kom hem gråtandes idag! :(
Hon hade för första gången åkt taxi hem från skolan och fått panik och klivit av minst en hållplats för tidigt!
Å så var hon så kissnödig att hon höll på att gå av... *ledsen*
Hon hade inte hunnit med att kissa på skolan innan taxin kom å då hon inte kände igen sej på vägen hem hade hon klivit av för tidigt och fick full panik sen!
Jag fick förklara för henne lungt och stilla efter att hon hade suttit på toaletten en bra stund och gråtit färdigt att nästa gång hon ska åka taxi hem och behöver gå på toaletten innan så ska hon göra det, skulle det sen vara så att hon missade taxin så är det bara att be någon fröken att ringa till mej för då kommer jag som ett spjut å hämtar henne!

Ytterligare en sak som gör att jag funderar över en mobil till M.
Tycker att det är på tok för tidigt men samtidigt hade det underlättat enormt idag!
Hon hade bara behövt att ta upp telefonen och ringt mej så hade jag kunnat lugna henne på en gång!
Usch hon var verkligen panikslagen när hon kom hem! Å gissa om 100 tankar och funderingar hann rusa genom mitt huvud?!
Inte nog med att hon grät när hon såg mej utan hon kom från helt fel håll oxå!
Min lilla lilla tös! Måtte det aldrig hända dej något ont!!!!!

Mu för nu!

5 kommentarer:

Widénskan sa...

du köper INTE en mobil, det gör jag i födelsedagspresent!!
Tjohoo då hade jag det klart också. klart tjejen skall ha en mobil!

Mamma-Mu sa...

Men faan vad du var snabb då... *ler*

Widénskan sa...

Jag hade tänkt att föreslå det som en present från oss men vågade inte ;-)
Men nu la du den i handen på mig.
GÖTT MOS!

Anonym sa...

Men jag tror jag gråter, hade hon ringt mig hade jag kommmit som ett spjut (även om det hade gått fortare för henne att hitta hem) Men det skär i hjärtat att hon varit på villovägar.

Huva.

Massa kramar till M från FASTER

Brunkullan sa...

Usch så hemskt! Men kanske taxichauffören (det är skoltaxin va?) borde ha lite bättre koll också än att släppa av 7-åringar kors och tvärs?
Men det kanske var nån ny?

Nåja, huvudsaken är att allt gick bra:)

Susanne