måndag 29 september 2008

Färgblind son???

Sitter i bilen med liten kille idag då vi var tvungna att åka till Hälsocentralen.
Väl där kunde två läkare konstatera att antingen (gillar att få ordet antingen av en läkare å allra helst av två...) är det Schalakansfeber som E har eller så är det Streptokocker eller så är det bara en vanlig förkylning som har gett utslag!
Solklart!
Kände mej mycket klokare när jag tog med mej sonen som var super super duktig när de skulle ta ett svalgprov!!! Mäkta stolt mamma då jag själv har försökt många många gånger men aldrig klarat av det!

Jo men nu till bilfärden mot HC... Jag har hört hur E har sagt nått i bilen precis när ett rödljus (jo vi har facktist fler rödljus här uppe *ler*) går över och blir gult och sedan grönt men har inte riktigt hört vad det är han har sagt. Tills idag...
Han säger: "Nu mamma nu är det GRÖTT så nu får du åka"... ????
Grött??? Vad då grött?
Idag var jag tvungen att fråga vad han menade med grött....
Här kommer en självklar förklaring från en pojke på 4,5 år:
"Jo, mamma, det är ju grött när det först är rött och sedan blir nått för att sen bli grönt!"
"Ja ha", svarar jag, "du måste mena att det blir gult sen grönt", känner mej otroligt nöjd med mej själv som faktiskt för står min son!
"Nej", svarar han raskt och min nöjdehet är som bortblåst, "det blir grött! Fattaru ingenting typ"

Nej jag måste nog erkänna: jag fattar ingenting!
Grött för mej är ingen färg men att ge sej in i en sådan fight med sonen när vi har ett par mil att åka är ingen idé men nej Vännen Grött är ingen färg... Än... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är inte färgblind, han är bara EMIL, helt underbar och varifrån han får allt ifrån har jag ingen aning om.

God kväll =)

/carro

Brunkullan sa...

Hihi..jo men det är ju logiskt. Smart kille som förstår det:)

En kollega till mig brukar köra mot gult precis sekunderna innandet slår om till rött med motiveringen att det -"bara är ljusrött än"...undrar om farbror polisen skulle gå på den om hon åkte dit..hihi..;)

Susanne