lördag 27 september 2008

Glädje!

Har precis läst dagens ÖP och kan till min stora glädje läsa att KappAhl ska börja med söndagsöppet! Äntligen!!!!!

Som jag tidigare har nämnt är jag inte från Jämtland ursprungligen utan kommer ifrån den Kungliga Huvudstaden.
Omställningen som blev när jag flyttade hit var enorm och kan närmast liknas med en stor käftsmäll.... *ler*

Jag menar... Vet inte folk att man står stilla i en rulltrappa på HÖGER sida så folk som vill gå upp för rulltrappan kan gå förbi utan problem på VÄNSTER sida?! Självklart för en annan men inte för majoriteten av invånarna i Östersund... Ja nu har vi ju inte så många rulltrappor att skryta med i Östersund men ändå... *ler*
(Kan meddela att jag nu efter snart 10 år i staden är omvänd.. *ler* Står mitt i rulltrappan, demostrativt, springer inte till bussen längre för jag vet att det går en ny inom en timme... Däremot har jag inga som helst problem att komma in i tempot i Sthlm när jag är där...)

Sedan hade jag trott att jag med min icke-moderiktiga stil skulle smälta in som fisken i vattnet i denna stad... Fel!!!! Jätte fel!!!!
Är det i någon stad som folk är medvetna om mode och trender så är det absolut i Östersund.

Tillsaken hör väl att jag aldrig hade varit i staden innan vi tackade ja på lägenhetens om vi flyttade in i efter Stockholm.. Allt gick väldigt väldigt fort för mej och mannen.
Men det verkar som att det var grejen för oss då vi för en månad sedan firade 10 år tillsammans... *ler*

Ja men åter då till söndagsöppet!
Jag har full förståelse för att de som arbetar i butikerna inte vill arbeta på söndagar men se realistiskt på det hela...
Östersund är enda staden i Jämtland! Det betyder att om vi överhuvudtaget ska kunna konkurrera med IKEA i Sundsvall samt Birsta City gäller det nog att försöka att göra vår stad mer attraktiv för kunderna.
Ett sätt är ju att göra staden/butikerna mer tillgängliga!
Som det har varit tidigare har folk ute i byarna (de som jobbar mån-fre och inte vill ta ut en semesterdag för att kunna handla) enbart haft möjligheten till att handla på lördagar...
Gissa hur mycket folk det är på stan på lördagar å då helst på en lönelördag som idag....

Ja jag åker då inte in till stan självmant på en lördag, det gör jag bara inte!
Men nu kan jag ju i alla fall åka in till KappAhl på en söndag *ler*
Visst är det fler butiker som har haft söndagsöppet som Åhléns tex men inte dom "vanliga" klädbutikerna!

Så jag säger Go Go KappAhl!!!!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sedär :) Våran Stad börjat med söndagsöppet för ett år sen, men Birsta c har alltid öppet känns de som, men inte är jag där oftare för de, men om dom inte hade haft söndagsöppet, så skulle jag säkert promt måste vara där just varje söndag.
Komiskt va.

Brunkullan sa...

Men ÄNTLIGEN!! Vi måste vara den enda staden i sverige som haft söndags stängt på Kapp-Ahl!!

Susanne