måndag 15 september 2008

Blogg-drömmar

Godmorgon!

Idag är jag hemma med en tussig M. Lätt feber, fruktansvärt lätt-retlig, vilket brukar vara ett tecken på att något är på G...
Har dock drömt om bloggen inatt (ok jag bör kanske skriva inatt oxå...)

Funderar på lite praktiska saker... Om att lägga till en blogg till sin blogglista tex.
Ska man fråga först eller är det bara till att lägga till den? Hmm...
Vill ju inte "trampa någon på tårna" så här i början...

Idag har jag i alla fall stora planer på att baka frallor. Dottern vet inte vad frallor är... Hmmm igen...

Ska även göra mej ett försöka till att lägga in lite bilder på hemmet, denna utbyggnad/renovering som vi håller på med.
Fråga: Hur får man till "bildtext"???

Ja ha då ville dottern gå in på Bolibompas hemsida där hon tydligen håller på att skriva en låt!
Hon är snart 7 år så nu börjar det bli läge att tjäna lite kosing till mamma och pappa.... *skrattar*

Hoppas att jag återkommer under dagen!

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så kul att se lite renoveringsbilder! Det var jättlänge sen jag gick förbi i byskogen. Det blir nedanför järnvägen ibland, men inte uppe i området.

Ser kanonfint ut ialla fall:)

Susanne

Brunkullan sa...

Har en rolig grej förresten ang era grannar;)

Hela vintern sen Tobbes lag slogs ihop med delar av ås lag, har Tobbe och Tommy ibland pratat om en spelare som kanske gjort mål, eller nått annat, vid namn Emmilou.

Jag funderade en del på det och undrade lite över att de hade en tjej med. Inte så vanligt i 13-14 års åldern att ha mixade lag. Vad kul tänkte jag!

Sen började matcherna..och jag kikade efter den där bruden, men såg ingen. Efter några grr fattade jag att Emmilou var en kille.....oj då!

Tillslut frågade jag Tommy hur sjutton föräldrarna hade tänkt när det döpte pojken till ett tjej namn! Det är ju inte ett namn man förknippar med båda könen som tex Kim, Robin eller så..

Tommy såg ut som ett levande frågetecken..Vem då? Jamen Emmilou...svarade jag..

Pucko! Sa Tommy......Han heter Emil O....
Ridå...;)

Susanne

Anonym sa...

That´s my girl :p