söndag 28 september 2008

Klippt till Mannen

Ja då var det klippt igen då!
För Mannen alltså!
Trimmern var färdigladdad så nu är Mannen kortsnaggad!

Minns första gången jag skulle trimma till honom...
Det var för ganska precis 10 år sedan (tror jag)....
I samband med min svägerskas konfirmation, jag hade förberett mej sååå innan.
Varit iväg till min frissa i Sthlm och bett om råd om hur jag skulle göra.
Till saken hör även att det var första gången som jag skulle träffa Mannens mamma....
Lite pirrigt var det allt.

Så på morgonen innan vi skulle iväg till kyrkan var det dax för trimmning!
Frissan hade sagt att jag skulle tänka som att jag klippte till en E4 (motorväg för er som inte bor/bott i Sthlm) mitt på huvudet och sedan sakta gå ut mot sidorna...
Ja nog faan blev det en motorväg alltid! *skrattar*
Flerfilig motorväg!!!! *ler gott*


Någon som kommer ihåg den där syntaren (tror jag att det var) som hette nått på Prododgy eller nått???
Ja han hade ialla fall jätte fula "horn" på sidan av huvudet!
Så såg Mannen ut i svärmors badrum på morgonen innan konfirmationen av svägerskan..
Alltså jag skrattade så jag var tvungen att lägga mej ner på golvet!
Svärmor knackade på och undrade vad det var vi höll på med... Undra på det så som jag skrattade och Mannen skällde... *ler*


Behöver jag säga att håret blev jätte jätte kort på hela huvudet?

Bild: Privat 2008-06-24

Så här såg Mannen ut när han skulle klippa sej själv i somras.... Tog fel trimmer... Tog skäggtrimmern vilket gjorde att det blev kortare än kort... Lite så blev det även i Sundsvall för 10 år sedan... Förstår ni varför jag skrattade?

Nehe... Dax för en dusch å sen är det natti natti.

Blir hemma med liten E imorgon med feber, förkylning o utslag...

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset, din blogg ska jag defintivt kika närmre på :D

Anonym sa...

Gud vad länge sen, var det första gången jag träffade dej?, tur du har koll!! :D

Nu är det dax för job, Ha en underbar dag.

Massa måndags kramar

/Carro

Brunkullan sa...

Haha..ja det var ju sny...nä...annorlunda;)
Men tror säkert det blev bra till sist.

När jag klippte Tommy och Tobbe för en herrans massa år sedan, hade svärfar frågat Tommy lite stillsammt om var de klippt sig.
- Susanne har klippt oss, svarade Tommy.
Då hade svärfar sträckt på ryggen och med allvarlig stämma sagt:
- Men herregud, är det pengarna det hänger på så kan du få av mig!!

Har inte gått nära någon av familjemedlemarna med saxen efter det..hmpf!!

Susanne

Brunkullan sa...

För att länka till tävlingar väljer du gadget "BILD"
Överst skriver du tex "Tävla hos Brunkullan med Mosipperötter".
Som bildtext skriver du tex "vinn valfritt te från Brunkullans te o accessoarer".
Spara sen bilden från tävlingen och lägg upp den, samt kopiera in inläggs-länken till tävlingen.
Spara och flytta gadgeten dit i högerkolumnen där du vill lägga den:)

Hoppas du förstod hur jag menade:)

Susanne