tisdag 30 september 2008

Barnen växer så snabbt...

Jo visst är det sant att barnen växer snabbt!
Det känns jätte konstigt att åka upp till skolan å hämta M som har börjat Ettan i år....
Tycker att det var igår (klyscha jag vet men sant så sant) som jag gick med M i vagnen å var den stolta mamman!
Men idag när jag och en krasslig E kom till Fritids för att hämta M och fröken Lillis (ja hon kallas Lillis) säger att idag har M blivit vuxen... ??? Hur menar du då undrar då jag!

Jo det visar sej att de har gjort ansiktsmålning på eftermiddagen å min M ville ha glasögon och en ring på "rätt finger" för då blev man vuxen...
Hmm... Döm själva... Ser hon vuxen ut men soon to bee 7 åring???


Bild: Privat

Spana in ringen på rätt finger... M frågade mej igår vilken av mina två ringar som var "giftasringen" som hon kallade den, jag svarade att det är den som det är en sten i...
"Ja men varför har du den innanför förlovningsringen för", frågade hon sen, jag svarade: "Jo men den är större än förlovningsringen så om jag har den ytterst är jag rädd för att tappa den och det skulle ju vara synd å skam om den försvann, eller hur?!"
"Men när får man gifta sej då?" undrar M... Hmmm är det för tidigt att gå in på att enligt lag är det ok när du har fyllt 18 år men enligt Mamma-lagen är det ok när du har fyllt 35år???
Nej jag svarade kort och gott: "När man är vuxen!" så idag har min dotter alltså blivit vuxen genom en röd målad ring på "rätt finger..." Ja där fick jag.... *ler*


Sedan vid middagen satt vi och pratade om ditt å datt å så klämde väl jag ur mej någon form av svordom för då reagerade denna lilla vuxna dam: "Mamma My säger (My är Ms skolfröken..) att folk som svär kommer upp till helvetet när de dör, så nu får du inte längre prata (tror att hon vill påpeka att jag svär alldeles för mycket....)

"Men vem säger så", frågar jag.

"Det gör My och hon är fröken så hon vet allting i hela världen" " Så det så"...

Känn på den du... *ler*


Hade inte hjärta att korregera henne med att enligt vad jag förstår åker man inte upp till helvetet utan ner å sedan har jag kanske en annan syn gällande lärare än min lilla underbara dotter... *ler*

Lägger även ut en bild på sonen E hur han har spenderat sin vakna tid sedan i torsdags eller ja mer eller mindre...
Foto: Privat
Behöver jag nämna att han är sjuk???
Tror inte det va?!
Alla som någonsin har haft en 4-åring vet att när de själva väljer att lägga sej under ett täcke i soffan och kolla på film mitt på dagen vet att något är på tok.
Så har det sett ut mer eller mindre sedan i torsdags. Några stunder har han kämpat med orken å gått ut eller nått men han har blivit jätte trött efter...

Nej nu ska jag försöka vara lite social med Mannen i mitt liv som sitter i soffan... Tror att han har börjat å "lessna" lite på mitt bloggande... Men men "jorden är rund", älskling... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh mina hjärtan.
Hon ser VERKLIGEN vuxen ut lilla Maja, kom så väg ihåg när ja kom till er när jag hade varit på Storsjöyran och fick låna dusch och fick mat, och vi gick med vagnen ner igen, och jag var sååå stolt, och nu fyller hon 7, (jag är väldigt stolt fortfarande men det vet du redan).
Nu ska jag knapra alvedon, för jag har suttit på hockeyn och haft jätte huvudvärk, ingen bra kombination.

Sov gott

Älskar dej!

/C

Brunkullan sa...

Oj,oj,oj!! Maja har verkligen stor sen sist jag såg henne:) Vill minnas en näpen liten tjej i vagn..hihi!

Detta är ju stora damen ju! Men det borde jag ju anat eftersom hon är 7 år och lika gammal som Jonte..hihi..Konstigt att man minns vissa som de var. Som brorsan som ALDRIG blir äldre än typ 12 år..:) Och nu ska han gifta sig!!?? Fattar nada jag..;)

Susanne