torsdag 4 september 2008

Tandfén har varit här!!!! :)

Ja ha då har man agerat tandfé oxå *ler*

M har i några veckors tid haft en lös tand i nedre käken, hon är precis som mej i detta fall... Hon har redan fått två nya tänder som tittar fram bakom dom gamla.
Till hennes stora missnöje har "alla" andra i klassen tappat minst en tand redan så nu var det väl ändå hennes tur?!
Jo då mycket riktigt!
Igår när jag kom och hämtade henne från fritids log hon ett jäääätttte leende emot mej och trots att det var en pytte pytte tand så har hela utseendet ändrats på något sätt! Ytterligare en sak som jag inte riktigt känner att jag hänger med på!

Så igårkväll efter att barna hade somnat smög jag upp som den lilla tandfe jag är och bytte ut tanden mot en guldpeng :)
Men mamma, som M sa, om jag lägger in tanden i ugnen så får jag ett paket imorgon av tandfén för det får Filippa.... Hmm.... Ja jag känner ingen annan tandfe än den som lägger en slant i ett glas i alla fall...
Berättade detta för fröken Eva på E's dagis idag och en av hennes barn tyckte att han kunde lägga tanden under mattan för då kanske det skulle bli en hel 100-lapp.... *skrattar*

Ja men då har man alltså varit tandfe då...

Mu för nu :)

Inga kommentarer: