söndag 14 september 2008

Statistik del 3

LYCKA!!!!

Tack tack tack Brunkullan med Mosipperötter för nu har även jag fattat det!
Å jag är supernöjd med layouten... *ler*

Har varit ute på en givande promenad med Doris, det var så fantastiskt vackert ute ikväll att jag nästan blev lite poetisk nere vid sjön...
Blickade ut över sjön, såg vackra Frösön i solnedgången å då kom det....
Med ett mastodantvrål steg ett stort flygplan upp från Frösön... Ja det var som om någon drog med nålen över en LP.... Sckratch så var den stunden förbi...
Ja ja det var både skönt och vackert ute å hunden gjorde ifrån sej vilket var syftet med denna promenad!
Men jag måste få påminna alla mina medmänniskor som rör sej där ute på kvällarna: REFLEX!!!!
Jag säger bara: Använd reflex för guds skull! Det kan rädda liv!
(Själv gick jag utan ikväll... Inte ens jag är perfekt men det kan aldrig nämnas för många gånger så jag säger det igen... Reflex)

Sedan fick jag ett samtal från Glada Göteborg! Å vad härligt det är att få skratta!!!!
Jag och min vän C försökte komma på nya metoder för att få mannen till att hjälpa till med städningen hemma...
Här kommer några förslag som dök upp....
* Sätta ett gasreglage på damsugaren så tror kanske mannen att det är en skoter?!
* Skriva Polaris på moppskaftet.... (Borde inte vara så enkelt men värt ett försök)
* Skriva Motorolja, Spolarvätska, Bilschampoo på rengörningsflaskorna
* Skriva Backspegel på toalettspegeln....
* Skriva Wonderbaum på doftprylen som sitter i toaletten...
* Skriva Tvättsvamp med bilschampoo på vanliga skursvampen...
Gissa om vi skrattade gott?! *mooahhhaaa*

Nej nu ska jag göra kväll! En gång till: Tack Brunkullan med Mosipperötter för hjälpen!
Hör gärna av mej igen om jag får....

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så lite så:) Och du får gärna fråga igen:)

Susanne

Anonym sa...

Gud vad du är rolig, vad får du allt ifrån?
/Lille syster