fredag 26 september 2008

E och hans kommentarer...

Måste bara berätta om vad E sa på vägen hem från dagis i tisdags...
Vi pratade om vad de hade gjort under dagen å som taget ur luften säger E att: " Mamma vet du att fröken Eva är jätte jätte gammal, eller hur" Det här eller hur som han säger bollar lite snyggt över "frågan" om Eva är gammal eller inte... Hmm... Hon är max 5 år äldre än mej!!! Hur ska jag få till det här lite snyggt tänker jag, för att få sonen att fatta att hans mamma (samt dagisfröken) inte är typ 300 år....

"Nej men E", säger jag, "inte är Eva speciellt gammal heller, vad har du fått det ifrån?"
"Jo, svarar E," för hon ser ut så här i ansiktet" säger han och försöker skrynkla ihop ansiktet till ett russin...
"Neheee du E", säger jag tillbaka, " så ser inte Fröken Eva ut! Det kan du ju försöka lura i nån annan" *skrattar*
"Ja men om man drar i hennes hud som sitter på halsen blir den alldeles slät å mjuk som din mamma å så släpper man blir den alldeles skrynklig igen..."
Hmmm.... Jag hade nog inget bra svar på detta utan körde den här berömda "kvinnliga listen" å sa: "men Guuud vilken bra låt dom spelar nu på radion"....
Ja men va faan ska man säga då?
Jo lilla E endel människor blir rynkiga tidigare än andra?!
Ja då lär nog Fröken Eva titta styggt på mej på måndag för jag kan ju bara gissa mej till vad E kommer att säga .... Nått i stil med "Eva min mamma tycker att du är jätte skrynklig å är 300 år..."
Nej du det vill jag inte att han ska tuta i henne att jag tycker!

Å på tal om E och fröken Eva.... För en tid sedan kom fröken Eva fram till mej vid en hämtning och såg ganska allvarligt ut... (Shit hinner jag tänka...)
Fröken Eva ser allvarsam ut när hon frågar om allt står rätt till där hemma...
Ehh...???!!! Jo ja... det gör det väl, svarar jag som ett Ufo...
"Jo", säger Eva, " idag har E talat om för mej att hans pappa tycker om att slå barn... Jätte mycket tycker han om att slå barn"...
(åååhhh som jag skulle kunna slå detta lilla barn nu, tänker jag *ler*)
Sedan brister det för Eva... *skrattar*
Hon hade då sagt till E att det hade hon väldigt svårt att tro på eftersom hon känner E's pappa men då E hade proppsat på att så var fallet sa Eva till E att ja men då tar jag och frågar mamma eller pappa om det här då....
Lill-killen blev alldeles blek om nosen å sa att det behövdes inte, sedan hade han lite snyggt bytt samtalsämne med nått i stilen: " har du sett vilken fin bil jag leker med..." *skrattar*

Ja nog kan det vara högljudt emellan varven här hemma å inte är jag den mest pedagogiska människan på jorden samt att efter ha jobbat i en "mansdominerad bilvärld" (Läs: Bilprovningen) ett par år så är kanske inte språket det mest vårdade men det ska gå väldigt långt innan vi tar till nävarna i denna familj *skrattar*

Ja detta var bara en liten "parantes" medan jag väntar på att ugnen ska bli varm... *ler*

Jo just det... Ser på besöksräknaren att det blir fler å fler personer som läser på bloggen, Ni ska absolut känna er varmt välkomna, lämna gärna en kommentar! Det skulle verkligen uppskattas!

Må gott, KRAM

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Jo apropå dina blomlådor:)
Ljung finns ju i en uppsjö färger nu, och i dina vinröda lådor borde du naturligtvis ha några VITA:)

Finns också färgade i gult, grönt, orange och blått mfl färger..men man behöver kanske inte ta i!

Sen kan du ju kombinera ljungen med tex Hebe (små söta "barr" växter i olika modeller) som jag har i den höga urnan bla! Och i den lilla vita på bilden!
Det finns också en läcker silvrig trasslig sak, jag inte minns namnet på nu. Var slut sist, men de har kanske fått nya?
Buketten på stan har ju också lite att kika på! Och kanske växtvaruhuset!

Sen finns ju bollkryss. Både jättestora som ryms i stora urnor, och de lite mindre. Finns också i flera olika färger. De lilablå eller de gula små kanske passar dina lådor bäst?

Gräs i alla varianter är också snyggt i krukor! Men dessa brukar vara svåra att hitta tycker jag. Men kika runt! Finns större utbud sommartid på sådana. De blommar oftast till hösten sen, och står upp hela vintern om krukan står skyddat!

Jag köpte alla mina blommor på Buketten, Lillänge! Bra kvalitet och stort utbud.

Lycka till!
Susanne

Anonym sa...

Jo jsg är kär i en kille som heter Andreas Carlsson, han är en känd låtskrivare och även känd som jury i Idol 2008.

Sorry om jag gjorde dej besviken.

Var tvungen att skriva så för att alla tjatar på mej om att ja ska skaffa nån.
Väntar fortfarande på den perfekta jämten, vet du väl ;)

PUSS
Love love love you!