tisdag 16 september 2008

Utbyggnaden del 2 av 300 (känns det som...)

Efter att mannen och grannen har slitit som små djur är äntligen utsidan klar och det är dax för insidan. (Hade kanske inbillat mej att nu ja nu äntligen är det min tur att vara med men det visade sej att det skulle dröja läääänge till...)
Här nedan ser ni en nöjd Conny-grannen som ser ut över det lagda taket! I bakgrunden ser man hur nära vi har det till Storsjön *ler*
Tänkte visa en bild på skillnaden på vårt hus och grannarnas. Detta var dock innan färgen var på plats. Tanken var att vi denna sommar (2008) skulle både måla fasaden samt bygga balkong men jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska kunna klona mej och min man... Ledig tid??? Vad är det? Å "egen"-tid??? Låter bekant på något sätt... men väldigt avlägset...
Här ses Conny återigen på bild innan skiljeväggen emellan oss kom upp... Kändes lite som att leva ett kollektivliv för en liten stund...


Ehh... För den som är observant ser man att det facktist är en såg (svans ja jag vet att det egentligen heter svans...) som "tittar in" genom vardagsrumsväggen.. Jo då ge er på undervåningen när ni ändå håller på... Hmm...
Nej givetvis fanns det ett syfte med att grannen sågade ett stort hål i vår yttervägg... Han ville sätta in en "liten" järnbalk i vardagsrummet för att kunna ge mer stadga till golvet på utbyggnaden.... Tanken är att längre fram ska vi slå ner väggen som ni ser här på bild... Innanför den har vi nu rummet som Gud glömde... Dvs gäst/data/slänga in alla saker rum... Men vi ska inte göra det nu... Eller?
Trodde inte att jag någonsin skulle behöva att damma av en järnbalk någonsin i mitt liv men sedan denna balk kommit på plats har det facktist hänt ett flertal gånger...
Här ser ni något som heter lösull (tror och hoppas jag för fel det har jag då rakt inte... *ler*).
Detta fenomen vid namn lösull kommer jag snart att bli mer bekant med än jag någonsin skulle drömma om... (eller önska för den delen)... Scrolla ner....
Jo då denna bild under är tagen då jag liggandes i soffan tittar upp på mitt vardagsrumstak!!!!
Strax innan detta JÄTTE hål kom till världen hade jag haft soffan som står så där strategiskt placerad under hållet full med rentvätt då M började i 6-års och fick en klasskompis vid samma namn... Detta resulterade i att alla M's kläder behövde märkas om med efternamnet... Där av denna enorma hög med kläder...
Som tur är... hade jag precis (å då menar jag verkligen precis) tagit rätt på högen när mannen beslöt sej för att kolla hur bärigheten i en gipsskiva är... Kan meddela alla att den är inte så hög... Bärigheten alltså men röstläget på mannen var däremot ganska hög då han slog i ett å annat i "fallet".
Som "tur" var tog en av golvbalkarna emot mannen på mitten liksom vilket gjorde att halva han var på övervåningen å halva han var på undervåningen... Vaaarrrfföööörrr.... ????

Så här snyggt såg det ut när jag hade fått bort det värsta av isoleringen... Minst två stora pappkassar fyllde jag med isolering. Vid jul hittade jag fortfarande biltar i bla blomkrukor odyl..
Det som var absolut viktigast dock var ju att ingen gjorde sej illa ordentligt fast blåmärkena på mannen var ganska "talande" .....
Det var damsugaren som fick göra det stora jobbet.... (å vem som "styrde" damsugaren kan ni säkert räkna ut själva vid det här laget..)

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

:-D...Hihi...ja tur det gick bra!
Susanne