måndag 22 september 2008

Helgen som har gått...

Jisses... Vet inte vart jag ska börja?!
Jo jag kan börja med att tala om att frun i huset är vansinnigt trött idag! :)
Jag får helt enkelt ta det från början där jag slutade förra veckan... (om någon fattade vad jag menade med detta blir jag positivt överraskad..)

Var ju hemma med en sjuk M förra veckan. I torsdags morse kom taxin å hämtade mej och mannen för en resa söderöver, närmare bestämt till Göteborg.
Vi skulle på firma fest! Med företaget som vi är delägare i... Terräng heter det för er som inte vetat om det tidigare...
E skjutsade mannen till dagis, M fick vara med grannen Kicki, åååå vilken lycka för M!!!
Om det är några som hon dyrkar är det Kicki och hennes (ja Connys oxå) dotter Linnea, E är mer intresserad av att vara med Conny å deras son Emil....

M har sedan förra hösten fått den fula vanan att bita på naglarna då en av fröknarna på Fritids har bitit något så vansinnigt, se så lätt det är för ett barn att ta efter en ful ovana, nu har iof fröken slutat bita på naglarna men för M har det varit svårt!
Vi provade ett tag med Stopp o Väx och det gick jätte bra ett tag... Sedan glömdes det bort och M började bita igen :(
Inte roligt alls då hon kan förstöra naglarna för all framtid samt hur äckligt är det inte då?!

Vad kan inte gömma sej under dessa små skitiga barnnaglar (men uuuaaaääää...).

För att göra en lång historia ännu längre....

M fick i alla fall fantastisk fina naglar nu när hon har fått lösa tänder i nederkäken *skrattar ironiskt*
Detta har resulterat i att hon inte kan bita längre *ler* Sedan hade Kicki (grannen) lovat att om hon slutade bita på naglarna skulle hon göra fransk manikyr på M.
Å så blev det i torsdags!
Snacka om att bruden njöt!!!

På eftermiddagen hämtade Kicki, Linnea o M lillebror på dagis å sedan var det myspys i soffan för hela slanten tills Farmor Anka kom för att ha barna under helgen!

Vi kom fram till Göteborg utan några samtal från dagis om skadade barn eller hundar som löper eller dylikt! (kommer att återkomma till detta någon annan dag...)
Blev hämtade av våra vänner C med man på Landvetter, därifrån splittade vi på oss.
Mannen följde med de andra butikscheferna (skulle iväg och kolla på skyddsvästar eller nått annat spännade) och jag följde med C hem.

Eller hem å hem... Vi stannade till på Kungsmässan i Kungsbacka där de bor...

Fråga: Varför har man i en kommun som Kungsbacka som i snitt tjänar bra mycket mer än vanliga "Svensson" outlets? Å då menar jag inte en outlet utan 's... Plural.... Å i min värld hur många som helst?!
Borde det inte finnas outlet's för oss här uppe i kalla norr, som kanske inte tjänar fullt lika mycket.

Alltså missförstå mej rätt här! Jag tycker absolut att det är bra att det finns outlets i Kungsbacka men för Guds skull... Ni har 6 mil till Ullared!!!! Räcker inte det??? *ler*
Ja alltså så mycket fina saker som finns i Kungsbacka samt vilka priser?!

Kolla här vad jag köpte på en sån där "chic" inredningsbutik i Kungsbacka:

Foto: Privat

Visst är den fin?! Den kommer att göra sej jätte bra i vårt nya sovrum som kanske blir klart någon gång. Måste även berätta vilken trevlig expedit som sålde denna till mej! Snacka om att man har förutfattade meningar!!! Såå dumt jag vet!

Hon var verkligen jätte trevlig, vi var egentligen på jakt efter "pirat-servetter" vilket hon inte hade men tipsade om några andra servetter som blev super bra! Å då stod denna "donna" där å sa: "Hej! Jag vill bo med dej, vill du med mej?" Sjävlklart!

Priset kanske ni undrar över?! Håll i hatten nu... 149 pix betalade jag för denna?!?!?!

Min vän C har (minst) en sådan sedan tidigare men en mycket smalare variant, det roliga var att vi hade pratat om att hon skulle få köpa en sån nästa gång hon besökte Ullared men så hittade jag denna å föll pladask!

Då jag själv är av den lite rundare varianten (...) passade denna mycket bättre!

Sedan for vi iväg för att hämta två bustroll som går på dagis. Två underbara tjejor som jag saknar stort och mycket när jag är hemma!

Det är samma åldersskillande mellan dessa små damer som mellan M och E, det är ganska roligt att lyssna på C's vardag via telefonen (tjejorna är yngre än M men äldsta är lika gammal som E) och att uppleva det "live" *ler* Njuter när jag inser att ialla fall denna tid med den berömda 3-års trotsen är förbi men vem glömde informera mej om 6-års trotsen?????

Ja jag har då rakt missat den lektionen!!!

Ok det har lugnat sej lite nu med M men faaan för ett år sedan då det var fel på allt! Å då menar jag verkligen allt!

Hm... Kommer lite ifrån ämnet känner jag.... Hur långt har jag kommit på denna helg? Shit jag har bara kommit fram till torsdag em?! Å skrivit så himla mycket om något helt annat?!

Som jag skrev i början av inlägget är jag trött, jätte trött! Så nu tänker jag vara så fräck att jag slutar för ikväll... Mitt i liksom... *ler lite elakt bakom skärmen*

Fortsättning följer... *mooahhhaaaa*

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Låter som en jättetrevlig helg!
I Kungsbacka bor min svärmor sen ca 10-11 år.
En mycket fin stad med, som du säger, väldigt många outlets!!
Vi vill också ha! Den som öppnar en outlet här ska jag nominera i någong guldgala tror jag!

Önskade butiker är SIA, Polarn, Hemtex, och en rad andra klädaffärer!! Lite som den i Barkarby kanske?

Måste fråga Kicki om det där med fransk manikyr gäller mig också, om jag slutar bita på naglarna..hihi!
Stop o väx är ju gott...eller det hindrar inte mig i alla fall;)

Susanne