tisdag 23 september 2008

Fortsättning på helgen som har gått...

Nå här kommer fortsättningen på helgen. (Om ni såg hur jag sitter och skriver detta skulle ni kikna av skratt... *ler* Har precis målat naglarna å är för otålig för att låta det torka innan jag sätter mej framför datorn vilket gör att två pennor kommer till stor användning... Knäpp? Bara lite *ler*)

Jo torsdagen avslutades medfärska räkor och färska kräftor... Vad annars när man är i Göteborg?
Det är andra gången som jag äter så färska räkor/kräftor åååå vad det är gott! Tok-godiga räkor med aioli till samt ostar av olika sorter, marinerade vitlöksklyftor...
På tal om marinerade vitlöksklyftor... Har jag bara inbillat mej att om man äter marinerade vitlöksklyftor så luktar man inte skunk dagen efter?! Anyone?! Någon som vet om detta är en myt eller om det verkligen är så?!

Här kommer två suddiga bilder på vad jag och C åt:



Bild: Privat med dålig mobil...

Mumma va?!
Ja jag behöver kanske inte säga att vi njöt eller? Nej trodde att ni förståd det.... *ler*


Fredag...

Fredagen gick åt till att bara mysa (ja för min del i alla fall. Mannen hade möte hela dagen)
jag fick sitta med C's äldsta dotter och leka med pärlor!
Ja fråga mej inte hur jag kom på iden med att leka dagis med en ask med pärlor men det fungerade i alla fall! I flera timmar!!! Tro det eller ej men det var jätte kul!

Pärla Stor-Blå var mamma till Pärla Lite-Blå med blomma på å de gick på dagis i fack 2 å så skulle de ut å gå till fritids för att hämta syskonen Små-pärlorna Gröna.. *ler*

Logiskt?? Nej! Roligt? Ja!
Å framförallt var det mysigt! Sedan fick jag läsa en massa böcker vilket oxå känns som lyx! Då jag hinner läsa böcker för barna är när de ska sova eller är sjuk... Inte riktigt samma sak!
Kort sagt så hade vi en toppen dag och avslutade med att köpa hämt-mat.
Pasta! Suuuppper gott!!! Å mycket mat!

Oxå något som skulle kunna fungera här uppe i metropolen Östersund (ja för det är i Östersund som Mamma-Mu med familj bor...)



Lördag....

PAAAARRRTTTYYYY

Nu börjar förvandlingen till Kapten Blå-Skäggs Fru *ler*

Bild: Privat, senare på kvällen kunde nog papegojan kvalificera sej som "fyll-kaja" *ler*


Men jisses som vi sprang benen av oss jag och C.
Vi skulle alltså förvandla deras hem till en Pirat-boning!
Å vi lyckades bra med det tycker jag!
På balkongen hängde vi (med livet som insats) fast en stor röd döskalleflagga! *hahaaa*








Gissa om grannarna började undra om ev. HA hade flyttat in.... *haha*
Sedan skulle det ställas i ordning i vinkällaren!
Vi fixade och trixade så svetten rann på oss så den där duschen som jag hade startat dagen med var totalt onödig!
Grill för späd-gris skulle på plats, handling på Apoteket Röda Näsan,
snabblunch på Restaurang Gyllene Måsen, tillbaka hem för att kolla hur kläderna passade...
Jo det var efter prov av kläder som marschallerna skulle på plats ja... Inte helt enkelt med ett par strumpbyxor som sakta men säkert vandrade längre och längre ner på rumpan...
Ja det krävs inte mycket för att man ska få hysteriska skratt-attacker under stress...
Sedan var det dax för make-upen...
Alltså så mycket smink som vi hade på oss har jag aldrig å då säger jag aldrig haft på mej på samma gång tidigare (å då har jag ett förflutna som smyg-punkare/hård rockare)
Men det blev riktigt bra facktist.
Å mitt i allt detta kommer en stackars leverantör av badtunna...
Ut på gården kliver vi två... (så här i efterhand har jag förstått att vi såg ut som något helt annat än pirater *skrattar*)
"Ehh... Nu har jag kommit fel tror jag", säger den stackars mannen... "nej nej säger vi i kör"....
Sedan skulle han backa in släpvagnen med tunnan på för att få den på rätt ställe...
Då säger han till mej " är du snäll å ställer dej här borta så jag har något att köra mot" Ehh.. Ursäckta mej va?! Hörde jag rätt?!
Ja ne men ok... jag räddar marsallerna som står riskabelt nära för att bli mosade av ett däck och i bakgrunden hör jag C ropa " En måste OFFRAS" "En måste OFFRAS"... Jo ja visst men måste denna vara MOI?! *skrattar*
Då kommer våra älskade män hem... Vilket asgarv de lägger upp när de ser oss (eller mej då eftersom C stod bakom tunnan...) Ja jag vet att jag ser ut som en billig bordell "anställd" men lite måste man ju bjuda på när det är maskerad?!
(Å vänta bara tills det är min tur att sminka dej min kära make, tänker jag elakt)
Det som händer här efter är så roligt att jag inte vet hur jag ska kunna återge detta i skrift!!!
Min man som är rädd för allt som har med krämer att göra för det är kladdigt, smink kan man absolut inte tänka sej... Det är knappt att han kan använda försvarets hudsalva när läpparna spricker på vintern skulle nu bli SMINKAD... *mooahhhaaaa* Av elaka JAG *mooahhhaaa*
Nu kommer en ny skepnad att framträda... N förvandlas under denna sminkning till Kapten BlåSkägg...
Taaataaaa:

Bild: Privat!
Snyggt va?!
Min man å jag är sååå stolt!

Nej nu är jag så där trött igen... Så nu tänker jag fortsätta imorgon... märker att jag har blivit riktigt dålig på att att umgås med mannen på kvällarna sedan jag har börjat å blogga... Men som C säger... En måste offras... *skrattar*

Mu för nu ;)




3 kommentarer:

Widénskan sa...

http://widenskan.blogspot.com/

Nu börjar jag blogga här dårå..
Hälsningar

P-Stjärnan i Götet ;-)

Brunkullan sa...

Haha...jag kan riktigt se badtunnekillen framför mig när han får syn på er..hahaha:-D

Och för att återkomma till förra inlägget..... 6 -års trotset är INGENTING! Vänta till förpuberteten i 9-års åldern du...*mouhaaahaaaa*;)

Susanne

Anonym sa...

Klart det är ok att du länkar! Bara roligt såklart! :)
Det verkar som någon haft en riktigt rolig helg.. haha
kram