lördag 13 september 2008

Doris

Det finns så mycket som jag känner att jag behöver berätta om men jag får "beta av" allt lite långsamt!

Jag har alltid alltid önskat mej ett husdjur! Från det att jag var "lill-liten" har jag önskat mej ett husdjur men med en mamma som är hyper-allergisk emot allt som har päls har det varit svårt!
Jo visst jag har haft husdjur det har jag... Hmmm låt mej tänka nu... I vilken ordning kan det ha varit? Vandrande pinnar först eller fiskar först?

Tja det kvittar egentligen men med tanke på att vandrande pinnar (vad jag förstår men jag kan inte ses som någon expert på detta område...) kan fortplantera sej själva skulle jag absolut inte vilja bo i det radhuset som vi hade i Alby/Botkyrka/Stockholm (för er som inte vet vilket Alby jag menar *ler*)....
Jo sen var det ju fiskar oxå... Vet inte om detta stämmer men jag tror att jag hade en viss förkärlek till att plocka upp vissa fiskar på kvällen för att de skulle få ligga i sängen där det var varmare... (Mamma du får rätta mej om jag har fel... Å hur du gör då är att du lämnar en kommentar till detta inlägg... Se nedan... *ler*)

Sedan har jag facktist haft inte en utan två.... Guldhamstrar!!!!! Namn:
Kurt Ett och Kurt Två... Självklart!
Kurt Ett tror jag dog av "kåt-slag" då han träffade en "hona" och dog dagen efter, Kurt Två's dödsorsak var den kända tuggummidöden.... (shit... vet inte om Mamma vet detta....)
Tuggummi med pepparmint är ingen hit för en hamster... Ja jag vet det låter illa men han fick inte blåsa några bubblor om jag säger så utan han fick "smaka" lite bara.... Nej inga tuggor! Slicka lite på tuggummit bara... Å dagen efter var han död!

Där någongång blev jag medlem i en 4H-förening, allt för att få tillgång till djur!
Men jisses vad jag lärde mej mycket där! Allt från djurhållning till ekonomi osv...

Väl där blev jag ägare till en "dvärg"-vädur vid namn Lillan... Eller ja vi trodde i alla fall att hon var dvärg... Det stod så på skylten men den människan som hade skrivit den måste helt klart ha blandat ihop begreppen för dvärg och "vanlig" vädur för inte faan var "Lillan" en dvärg...
Lillan (kaninen alltså) fick bo på balkongen pga Mammas allergi...
Senare flyttade vi från Alby till Tumba å då bytte Lillan namn till "Ursut-utbrytar kaninen"
eller "Mördar-kaninen" fick hon oxå heta med jämna mellanrum...
Stor sorg var det för familjen när Lillan dog! Jag hade hunnit bli så pass gammal att jag jobbade extra på McDonald's å det kändes jätte konstigt att behöva ringa till restaurangen och sjukanmäla mej för att min kanin hade dött... Men så var det!

Så till lite "nutid":
I julas fattade jag och mannen ett beslut rörande husdjur!
Vi har pratat om att köpa hund i omgångar, varit riktigt seriösa tre gånger då vi har haft kontakt med olika kennlar osv men varje gång som vi har varit riktigt seriösa och bestämda i att vi vill ha hund har jag blivit med barn.... Nu när vi båda vet att fler barn blir det då inte (ja då får han skaffa barn med någon annan för jag gör då inte om det...) bestämde vi oss för att "bli med hund".

Måndagen två veckor innan jul 2007 dök en Doris upp på Hundstallets hemsida för omplacering.... Christine i Göteborg ringde helt hysteriskt å nästan skrek i telefonen: "Har ni sett DORIS"???? Ehh... nej vet inte riktigt vad/vem du pratar om nu.... "Jo men HUNDEN DORIS på Hundstallet..." Ok nu var det snabba puckar som gällde! Små hundar har en viss förmåga att försvinna väldigt fort! Fram med telefonen, ringa Sthlm, ringa mannen, försöka fundera själv vad jag egentligen ville, då jag aldrig har haft hund kan jag ju inte heller veta vad jag/vi ger oss in i....
På torsdagen samma vecka bestämde vi oss för att tacka ja!
På fredagen satte jag och mannen oss i bilen för en tur o retur resa till Stockholm....

Till saken hör att vi inte hade berättat detta för barna... *ler*
På lördag kväll kommer vi hem med Doris



Oj vad tiden går fort när man bloggar!!!!! Jag får redigera detta senare å kanske till och med komplettera med lite fler bilder på våran Doris.... Här ses en hund som var så rädd så rädd när hon kom till oss! Kröp längst väggarna, ville gärna gömma sej under soffan men nu nu är det en helt annan hund...
Om någon undrar vilken ras vår primadonna är så säger jag bara....
"Pick one" *ler*

Förklaring följer....

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: