torsdag 25 september 2008

Hemma för vab igen...

Ja då var man hemma för vård av barn... igen...
E har varit tussig hela veckan så han har facktist gjort det bra som har varit på dagis mån-ons.
Sovit oroligt samt lite hostig... Snorig... Mammig...
Så dagen idag har gått åt till att vara Mamma å inget annat än Mamma.
Vi var iof iväg på Coop en sväng på förmiddagen då det ekade oroväckande tomt i kylskåpet å så är det bäst att ladda med saker som jag vet fungerar på ett barn som är och känner sej tussig... Kex-choklad tex, hittade facktist på Rusta kex-choklad som var hälften så stor som "vanlig" kex-choklad (om det är någon mer än jag som börjar reta sej på att jag hela tiden använder bindestreck så säg gärna till... Vet inte varför jag ska envisas med att använda dessa små små streck... ---... ) Lagom storlek alltså för ett barn samt att de smular inte lika mycket som den större varianten.
Har säkert funnits huuuur länge som helst men vad vet jag?! Är glad för att jag hittade dom idag i alla fall men gladast var nog E *ler*

Passade även på att köpa två nya mattor. E hittade en rund svart matta med en stor dödskalle på som han ville ha å den fanns även i en jätte fin rosa färg som passa M perfa!
Glömde dock att visa henne den ikväll..
M har då följt med sin klasskompis Isabelle hem idag efter skolan!
Blev hämtad av fadern när han hade stängt butiken och slutat för dagen vilket var runt 18,30...
Så jag och E har verkligen haft hela dagen för oss själva, ja Doris har ju självklart varit med oxå men inte i soffan med oss till hennes stora förtret...
Vi gjorde det misstaget att låta henne ligga på en filt i soffan när hon först kom till oss...
Stort misstag! Tydligen så passade inte den speciellt inköpta filten henne så hon låg överallt i soffan... Inte ok för mej... Hund hår precis överallt!
Jag är ju då lite av det pedantiska slaget vilket gör att jag tycker att det är skit jobbigt med hund hår överallt! Lovar att jag damsuger upp en hel hund (minst) i veckan vilket gör att Doris produktion av päls måste vara enorm!

Åter till min dag med E då... Vi har alltså sett på tre filmer idag samt bara legat och myst!
Det var Ice Age 1 och Ice Age 2... Men han är lite lustig ändå E för när det blir för läskigt å jag inte är i närheten då ropar han på mej och säger: " Mamma nu måste du kooommmaaaa för nu är det för läskigt för DORIS" ????
Hur kan en tecknad film vara för läskig för en hund som ligger under trappen och sover och som inte ens ser tv-skärmen (obs! bindestreck???!!! *ler*)???
Jo filmerna var för läskiga för Doris så jag fick inte röra mej ur fläcken!
Sedan kollade vi på Lilla kyckling! (läs: Lilla kycklingen) Men det var tydligen inte bra för när Pappan frågade vad vi hade sett på för filmer idag så sa E: "Ichhhh Aigsch 1 och Ichhhh Aigsch 2 å Lilla kyckling, tyvärr".... Vaddå tyvärr???? Fick inget svar på det men det verkar som han var lite missnöjd med Lilla kyckling...

På tal om filmer... E har fått en ful ovana att döpa om filmer som vi ser... Eller rättare sagt vi har inte hjärta att rätta honom i allt heller..Här kommer några ex som visar hur fel det kan bli...
Lilla kyckling läs Lilla kycklingen (inget stort fel men några frågetecken har det blivit)
Magadaskar läs Madagaskar.... Jätte svårt för mej nu å säga vad som är rätt å fel... Finns det ett land som heter Magadaskar eller heter det Madagaskar?
Bilen i filmen Bilar heter tydligen Blixten Maskin... Läs som Blixten McQueen....
Detta kommer att bli jätte roligt å nämna för hans nya flickvän om 300 år då jag för första gången släpper ut honom från huset *ler*

Sedan har kvällen varit ovanligt lugn facktist! Har pratat med min vän C som tidigare bloggade på ett annat ställe men som nu äntligen har börjat blogga på Blogger, roligt tycker jag!
C är mitt upp i en tuff period å jag hoppas att hon kommer att gå starkare ur denna situation än vad hon var innan (om det är möjligt då hon är en super kvinna redan innan detta)
Du ska veta att det är inte bara du som tycker att vi bor lååååångt ifrån varandra!
Tänker på dej å vet att du vet att jag vet att du vet att du kan ringa när som helst! (Löv U)

Ja så har ialla fall min dag varit...
Ja jag har iof tagit ett jätte stort beslut rörande min egna framtid idag men det håller jag nog för mej själv ett tag till tror jag...

Nu är Mamma-Mu trött, ska försöka få tillgång till datorn något imorgon för att fortsätta berätta om vår Pirat-fest samt kanske till och med få ut lite mer bilder från utbyggnaden.... Vem vet?!
Ja just... Imorgon bitti kommer två killar hit å ska sätta upp markiser... Hihi... Ögongodis på morgonen... *ler*

Jo just det... Glömde berätta att jag pratade med en gammal barndomsvän idag (har jagat henne i ca 6 mån... Helt omöjlig att få tag på vilket gör att Mamma-Mu blir oroligt)
Mailade henne adressen till bloggen å såg då på statistiken när hon gick in på sidan å då blev hon den 100:rade besökaren! Inte illa va att få se?!
Roligt! Hoppas bara att vi kan höras i helgen nu då... *blink blink Ingela*

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Jo min anknytning till Härjedalen kommer sig av att jag är född i Ytterhogdal. Uppvuxen dock från 3-års ålder på Frösön, men tillbringade alla helger, lov och ledig tid hos min mormor o morfar i Ytterhogdal. Ännu mer tid sen när vi 1978 skaffade stugan bredvid deras hus!

Sedan ca 10 år bor mamma i vår gamla stuga permanent. Hon valde att flytta tillbaka när hon blev utbränd på jobbet för massa år sedan. Skolade om sig och jobbar nu på äldrevården i byn:)

Tommy kommer från Kvarnsjö (mellan Åsarna, Rätan och Klövsjö), och vi har vår stuga i byn.
Därför blir det en och annan sväng till Vemdalen.
Framför allt vintertid för lite slalom (alltså pojkarna..jag ligger mest i en grop och solar..hihi).

Kom på att kanske Tommy och din man känner till varandra? Tommy är född 1970....Ibland Måste fråga.

Susanne

Brunkullan sa...

Alltså.."ibland måste jag fråga"..hihi...det var inte det jag skulle skriva.

Utan:
Ibland umgicks han med folk från Hede, Vemdalen och andra byar runt om, i tonåren:)

Det skulle jag skriva...:)

Susanne

Widénskan sa...

Åh Lilla Pöjken! Han är ju bara hur go som helst. SAKNAR mina extrabarn :-D