söndag 28 september 2008

Facebook

Ja då har jag tagit modet till mej att gå ut på Facebook med bloggadressen...
Hmm... Smart? Det kan man undra... Men nu är det gjort i alla fall...
Vill jag verkligen att alla där ska kunna läsa här?!
Men som sagt nu är det gjort...

Jag har iof nämnt adressen för några å har ju fått en hel del positiva reaktioner på det jag har skrivit så jag hoppas verkligen att jag får fler reaktioner positiva som negativa...

Nu är maten på intåg... Har beställt pizza från en "ny" pizzeria, ja ny för oss i alla fall, så nu ringde Mannen och sa: "duka kvinna", eller nej... Det skulle han aldrig våga för då vet han vart han kan äta sin jä**a pizza.... I garaget.... *ler*

Jo kan meddela att det är storm här i Jämtland! Var å hämtade vår nya säng som vi har köpt på Sängjätten idag och såg en hel del som hade blåst omkull, såg bla en flaggstång som hade gått av... Jo storm är storm....

Måste göra ett tillägg till denna text... Vi var ju som sagt och köpte säng på Sängjätten idag... Roligt när försäljaren får till ett bättre pris än vad det var tänkt sedan tidigare! Å nu har det hänt två gånger på samma säng... *skrattar*
Första gången vi var dit och kollade fick vi ett pris, när vi var dit för att göra en beställning fick vi ett billigare pris och nu när vi skulle betala fick vi ner det ytterligare?! Fattade nada men vad gör väl det?! Tror att vi "tjänade" ca 2000 kr på detta... Iof for vi förbi OnOff och där köpte Mannen ett väggfäste för platt-tvn till nya sovrummet för 2000kr.... Så där försvann den "vinsten"... Visst har jag nämnt att jag är gift med en pryl-bög?!
Mannens motto: Den som har flest grejer när den dör vann!
Kul super kul... Framförallt efter som jag är med och betalar....

Så här kan det låta på vår gata en varm vårdag när grannarna (läs som samtliga för börjar en börjar alla... *ler*) byter däck på bilarna:
Conny frågar min N: "kan jag låna "det å det" verktyget av dej?"
N svarar: "Absolut det ska ligga i lådan där å där"
Då hör man grannen Gunnar: " nej men jag la det på bänken sist jag använde det verktyget"... *ler*
Så är det alltid...
Måste bara berätta om vad som hände första nyåret som vi bodde här...
Vår vän Conny tillika vår "vägg i vägg-granne" har känt sej som hemma i vårt garage sedan vi flyttade hit, höll på att meka med skotern, vi hade besök av min kusin från Stockholm och hennes karl.
De stod ute och rökte på altanen när Conny kommer stövlandes med storstövlan å skoteroverall rakt över vår tomt, rätt in i vårt garage, utan att ens ägna en blick till min kusin å man.
Småmumlandes för sej själv gick han samma väg tillbaka till sitt garage... Väl där kom en serenad med svordommar å ut ur garaget kommer denna man igen för att en andra gång stövla genom vår tomt, förbi kussen med man, in i garaget å mumla om möjligt ännu högre för sej själv för att sedan återvända till sitt garage...
Det var då min kusin hade sagt till sin man, "kanske vi ska säga nått om detta till N och M??"
Vilket de gjorde å vi svarade i kör: "helt ok för Conny har egen nyckel till vårt garage *ler*"
Så kan det gå till i Byskogen en kall nyårskväll... *ler*

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Hahaha..jag kan riktigt se Conny komma klivandes med långa steg över gården:D

Och ni bor bredvid en sån go familj! Kicki är så himla gullig, och Conny, som jag visserligen inte pratat med så mycket än, är väldigt trevlig och rolig:)

Susanne