onsdag 27 augusti 2008

Regn regn och åter regn

Här regnar det som bara den vilket i sej är ganska ok om man inte har en hund som måste gå ut, vilket jag har, eller om man inte har två barn som kommer hem som vandrande ler-gubbar, vilket jag också har, men annars tycker jag att det är helt ok med regn!

I går åkte jag och sonen E till tandläkaren för att se efter om hans tänder hade tagit någon skada av fallet i lördags...
Som tur är såg allt ok ut, *phu*
Vill ju inte börja krångla redan med tänder hit och dit! Håller alla tummar som finns för att det inte kommer "surt efter".
E är ju som vanligt en riktig bus-pojke... Vet ni om att man kan åka rutchkana ner för en tandläkarstol? Inte??? Men nu vet ni å fort går det också... *ler*
Sen kan man pilla på allt och ingenting när man ändå ligger i en tandläkarstol...

"Mamma har du sett vilka konstiga pennor dom har på det här stället?" sa E och hänvisade till samtliga instrument som säkert behövde steriliseras om efter att han hade försökt att skriva med dom...
Tandläkaren log och E var jätte duktig och det är inte för inte att man blir lite stolt över sin lilla pojk som lägger sej ner och tok-gapar vid första blicken på tandläkaren, så när hon väl var klar för att titta i munnen var E torr som en öken... *ler*
Men mäkta stolt blev han när han fick välja sak att ta med hem... "ehhh har ni nån skoter?" Nej sa tandläkaren men kanske att vi har en tatuering... "Pattuering" sa E, sån vill jag ha för då har jag 3 och M har ingen... (syskonkärlek eller?)

Lämnade av en liten stolt kille på dagis och for på jobbet! På jobbet gick allt jätte bra, alla är tillbaka från semestrarna så nu kommer verkligen verkligheten springandes emot en som ett ånglok...

Kvällen gick åt till att lägga in det där förbannade golvet som vi lägger in i ny-rummet.
Vi har nog bara 1 meter kvar nu och det ska vi lägga in ikväll (hoppas jag) så imorgon ska jag iväg och köpa såpa!

Nu kommer min älskade make hem så nu ska jag ta upp mina blötdjur ur badet, pussa mannen min!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: