onsdag 27 augusti 2008

Sjukgymnaster....

Tja vad ska jag säga?!
Skulle till sjukgymnasten idag och träna tillsammans med honom för första gången. I min lilla värld skulle vi göra övningarna som jag har fått att göra hemma tillsammans men döm om min förvåning när han öppnar dörrarna till ett helt nytt rum... "ta taaa" var det enda som saknades...
Innanför dessa dörrar, som jag har trott varit ett förråd, fanns ett fullt utrustat GYM! Men ursäckta herr sjukgymnast, hur tänker du nu???

Ja det var ju bara till att bita i det skit-sura äpplet å kliva upp på en massa maskiner....
Började med någon variant av trappmaskin... Den stora skillnaden var att i en trappmaskin kan du "vila" på vägen ner i steget men i denna mastodant-maskin från helvete var det motstånd även på nervägen!!!! Men hallååååå!!!! Mina tjocka ben har inte varit utsatta för denna belastning på 10 år.... *ler*
Samtidigt säger Leif (ja sjukgymnasten heter Leif) att vi börjar med en lätt uppvärmning på 10 min men om det blir för jobbigt är det bara till att kliva av....
För det första blir inget för "jobbigt" om någon säger så å för det andra hade jag ingen som helst aning om hur jag skulle kunna ta mej ner från helvetes-maskinen!
Sedan var det skivstån hit å dit, knäböj upp och ner osv... Fyyy faan vad jag kommer att ha ont imorgon!!!!
Å för att inte tala om hur det kommer att vara på fredag....

Men det var verkligen roligt och skönt hur gärna jag än skulle vilja säga att det där gör jag aldrig mer! Ska ta mej en funderare på om jag ska köra ett pass på fredag morgon på jobbet... Det kan stanna vid att bara bli en funderare det kan bli ett pass... Vi får se hur stark lat-masken är på fredag morgon... *ler*

Åkte sedan iväg för att hämta barna... En väldigt väldigt blöt M kommer emot mej med ett leende som säger att något inte riktigt är som det ska....
Sedan kommer två fröknar efter och förklarar att de inte var helt nöjda med Ms prestationer på eftermiddagen...
Det har ju då regnat hela dagen och M med klasskamrater har kommit på att om man står under stuprännan kan man duscha ute.... *ler*
Ok, det är inte bra att visa dom mindre barna på skolan men nog måste väl jag få erkänna att det var lite roligt ändå...
Det som inte var roligt var att fröknarna hade behöva säga ifrån mer än en gång... Men men kids will be kids, thank God fore that!
Hämtning av E gick ganska smärtfritt! Han satt och gjorde halsband till makens stora glädje *nooot**ler*

Då jag hämtade barna lite tidigare än vanligt var jag förberedd på en eftermiddag med gnäll, bråk och stoj men så blev det inte!
Härligt!
M satte sej framför datorn för att se på Melodifestivalen 2006 för femtioelfte gången, E satte på filmen Robot"någongting" och Mamman då? Jo jag fick sitta ifred i köket med en kopp te och läsa nya nummret av Lantliv!
Snacka om himelriket!!!!

Ett lyckligt mu för nu ;)

Inga kommentarer: