onsdag 21 oktober 2009

Att jag aldrig lär mej....

.... efter maten idag skulle jag försöka å läsa något kapitel mer i en ny otroligt spännande bok som heter Statistisk verktygslåda - samhällsvetenskaplig orsaksanalys med kvantitativa metoder... Kul va?!
Sonen var inne på toaletten å skrek å svor som aldrig förr... Dottern satt brevid mej i köket och lyssnade på Spotify å sjöng för fulla muggar...
För att jag skulle kunna få någon som helst ro bad jag henne sätta på sig hörlurarna...

Men att jag aldrig lär mej.....
Tror ni att det blev bättre?
Nej givetvis inte... Ok musiken försvann men tror ni hon slutade sjunga???
Å alla vet vi kanske hur vi låter när vi sjunger å inte hör oss själva...
Efter att jag hade läst samma mening säkert 11 ggr å fortfarande inte förstod sammanhanget, tja nu behöver ju inte det ha med störningsmoment att göra utan bara att inse att det är sociologi jag läser, insåg jag att det var bara till att lägga undan boken å "njuta" av denna skönsjungande dotter....
Att hon sedan såg ut som ett ufo med dom där jätte stora hörlurarna gjorde ju inte saken bättre..
Nehe nu ska jag minsann dejta världens bästa Anders i soffan!!!!
Hörs när vi hörs!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, lite lugn krävs det när man ska läsa in sig på sociologiska metoder kan bli lite rörigt hur skönsjungande den lilla dotter än är.;)

Kram Lisa

Världsmetropolen Linköping sa...

Ha,ha, det är därför jag inte ens försöker att läsa ngt för det är omöjligt. Jo, förresten just nu läser jag på en ny inredningssida jag hittat på nätet. www.mixin.se har massor med mysiga saker.

Kramisar